20.03.2024

fancyspectacles'in discord sunucusunda NINJAM için etkinlik vardı, oraya katılmak istemiştim, bu hafta denk geldim ama etkinlik kendinlerine özelmiş, kick'de yaptıkları bir stream içinmiş. Açıklamada bu yazmıyordu. Ben her zamanki gibi youtube yayınına hazırlanmıştım ama yayın yapmak nasip olmadı :)

Yine de gün sonu NINJAM'da o gece çalanları en azından bir ziyaret babında katıldım ve çaldım. Kısa kısa üç bölüm, üç hoş sonuç diyelim. Tüm bunlar ninbot'un sitesine kaydedildi, yayın olmadığı için ninbottaki kayıtları da artık kullanmadığım için track dosyalarını indirip tek tek ayarlamama gerekti. Çok fazla bir mix yapmadım, ufak düzeltmeler ama son bölümü birleştirdim. Detayları aşağı yazacağım.

20240320_2103-fancyspectacles-KeysRockTribe (06 03 - 09 46).mp3 +cyanite-analysis

fancyspectacles NINJAM için yeni biri, kendi oluşturduğu topluluğu var ve gayet canlı görünüyor ama maalesef etkinlikleri kendilerine özel yapıyorlar, yani pek "public" kullanmayacaklar gibi. Arada kendisi bağlanıyor, ben de müsaittim, kısa bir süre birlikte çaldık, muhtemelen daha sonra karşılaşırız diye onu direkt listelere alıyorum.

20240320_2108-jonazz-javitoZap-ratscro-KeysRockTribe (16 50 - 19 03).mp3 +cyanite-analysis

Aynı zamanda diğer odada bu kadro vardı. javitoZap davulda, jonazz basta ratscro gitar ve arada klavye ya da loop sesleri verdi. Bir miktar karıştı ama yine de hoş bir bölüm oldu.

20240320_2146-Cyclops-slick-KeysRockTribe-splice (10 33 - 15 31).mp3 +cyanite-analysis

Başlangıç zamanı doğru ama bitiş zamanı tam doğru değil, bu bölümde 17. dakikaya gelen bölümle birleştirme yaptım. Günün sonu Amerikalı arkadaşlar... Bir dönem bunu sık sık yapıyordum ama kendileri beni özlemiş mi özlememiş mi emin olamadım :) Ben onları özlemişim, tarzları hoşuma gidiyor. Tabii uzun dönem NINJAM'daki arkadaşlar gibi, sadece kendi aralarında çalıyorlar ve birbirlerini takip ediyorlar. Bilemiyorum bunun tamamen hatalı olduğunu düşünüyorum ama kimsenin düşüncesini değiştiremem. Ayrıca adamlar çok uzun süredir burada olduğu için belki de gerçekten çalışan metot budur çünkü gün geçtikçe tüm dünyaya açılma olayının da hayal olduğu birçok yönü ile yüzüme çarpıyor, tabii ki böyle bir umuttan vazgeçmek NINJAM'ı anlamsız hale getiriyor.

Eğer bana yakın ve sadece online olarak takılabileceğim insanlarla tanışmış olsam sonobus kullanırdım. NINJAM'da olmanın kendisi eğer uluslararası bir özel topluluğunuz yoksa tüm dünyaya açık olmak demektir, tabii ki uluslararası topluluğunuz varsa bu yine zaten açık olduğunuz anlamına da gelir ama önemli olan isteyenlerin katılabileceği bir ortam yaratmak, elbette herkes herkesle çalamaz ama isteyen herkesin bir online sahnesinin olabilmesi gayet yeterlidir. Bunu başarabilecek miyiz? Açıkçası son günlerde olan olayların büyük kısmı umut kırıcı ama iyi şeyler de oluyor.