18.11.2023

NINJAM felsefesinin hayata geçtiği güzel günlerden biriydi. Birbirini hiç tanımayan, görmeden konuşmadan sadece müzikle iletişim kurduğu bir dünya içindeyiz. Bu dünyada sınırların ya da farklılıkların pek bir önemi kalmıyor. Tabii ki belli bir süre sonra gruplaşmalar oluyor ama çok az denk gelip çaldığım iki kişiyle başlayan bu doğaçlama günü çok hoştu.

Günün sonunda müdavim arkadaşımız slick ile karşılaştım. Ben yeni kurduğum ai destekli beat yapıcıyı denerken geldi, davul olduğunu görünce gitti (sanırım). Böyle tahmin ettiğim için ben de davulu kapatıp onun geçtiği odaya katıldım ve orada çaldık. Gayet keyifliydi, ben bir sorun göremiyorum ama bu müdavim grup arkadaşları çok fazla anladığımı da söyleyemem.

20231118_1953-KeysRockTribe-Dave-Drummer-Jp (16 02 - 08 03).mp3 +cyanite-analysis

Drummer Kosta Rika'dan bir davulcu, daha önce çaldık hatırlıyorum ama nadiren denk geliyoruz. Dave'de Amerikadan bir arkadaş, böyle bir nick eklemiştim ama aynı kişi mi bilmiyorum.

20231118_1953-KeysRockTribe-Dave-Drummer-Jp (21 43 - 23 44).mp3 +cyanite-analysis

Buradaki melodiyi daha önce çalmış olabilirim, basit melodiler evet ama üzerine birlikte çalmaya çalışan insanlarla anlam kazanıyor ve bir bütünlüğe doğru gidiyor, NINJAM'da esas önemli olanın bu olduğunu düşünüyorum. 

20231118_2025-KeysRockTribe-Drummer-Jp-peach-Sambaik (01 00 - 03 01).mp3 +cyanite-analysis

Klavsen sesini ekledim. Basta Jp var, Dave gitti, davulcu arkadaş aynı. Bu bölümlerde hep ses dengeleri ve hatalar bol var ama çabaladığımız yer olması gerektiği gibi. Gayet hoş duyuluyor.

20231118_2216-slick-KeysRockTribe-Cyclops-bena-Jojo (10 54 - 13 09).mp3 +cyanite-analysis

Scaler'da biraz akorlar deniyordum, ondan bir kesit. Denediğim akorun seslerini bile göremedim, bunları ezberleyenler var. Yani emek istiyor ama çalarken çok sınırlıyor. Bir yerden sonra oraya gidişi kapattım. Slick davullarda zaten biraz dinliyorsanız davullarını öğrenmiş olmalısınız. Basta da tabii ki Cyclops var. Sonunda telleri birlikte büküyoruz gibi ama tabii benimki sadece midi klavyede farklı sesler.

20231118_2254-KeysRockTribe-Cyclops-slick-voidhole (03 20 - 05 18).mp3 +cyanite-analysis

Buradaki karanlık hava dinlerken beni rahatsız etti, belki bu efekt seslerinin çağrıştırdığı bir olumsuzluk var ama Cyclops'un sözleri için de burayı eklemek istedim. Kelimelerin bir kısmını anlasam da neyden bahsettiğini anlayacak kadar anlayamıyorum, aynı zamanda zor duyuluyor ama duysam da anlayamam :)

20231118_2254-KeysRockTribe-Cyclops-slick-voidhole (06 04 - 07 59).mp3 +cyanite-analysis

Önceki bölüm ile arasında 1 dakika kadar var, oraları ben bozdum maalesef, bütün olarak da ekleyebilirdim ama buraya geçiyoruz. Karanlık hava biraz dağılıyor.

20231118_2254-KeysRockTribe-Cyclops-slick-voidhole (19 38 - 21 40).mp3 +cyanite-analysis

Burası da günün sonu, biraz eğlenerek günü bitirmiş oluyoruz. Son bölümde çeşitli havalarda bölümler oldu aslında bu bana sıkıcı olmaması için yeterli geliyor ama tabii müzikal olarak çok anlaşamıyor olabiliriz, yani umutla başladım karamsarlıkla bitirmeyeyim ama elbette hiçbir şey sadece seslerin uyumu ile açıklanamıyor, işin içine bir sürü değişken giriyor ama bunu bence biz karmaşıklaştırıyoruz.