30.11.2023

Yapısal reformların olduğu günleri geride bıraktık. İki gün öncesinden Seb ile yaptığımız bölümü ekleyeceğim, o gün Brezilya'da bir etkinlik de vardı. Çok da eğlenceli güzeldi ama içime sinmeyen şeyler olduğu için oradan bölümler eklemekten vazgeçtim. 

Bu birkaç gün içersinde yayınları Seb ile aynı youtube kanalından yapmaya karar verdim. Daha doğrusu bu kanalı marka kanalına çevirdik ve kanalın birincil sahipleri olduk, yani tabii ki bu anlaşabildikten sonra önemli, bir anlaşmazlık çıkınca ne olur bilemiyorum. Bu benim için bir anlamda risk çünkü tüm atıfları artık youtube videosu üzerinden yapacağım.

Aynı zamanda Seb uzun zamandır ninbot mix'lerinin çok kötü olduğunu söylüyordu. Panlarda hep bir gariplikten bahsediyordum zaten burada ama kolayıma geldiği için ve tüm yayını kayıt edemeyeceğim için bundan hiç vazgeçmemiştim. Artık tüm yayınlar youtube olacak diyebilirim, istisnalar olabilir ama artık youtube üzerinden aldığım sesi kesip buraya ekleyeceğim. Bu seste de aynı zamanda uberloud isimli bir kompressör de olacak, Seb ısrarla önerince yayın için yaptığım ayarlara ekledim. Hala -9db sesim düşükmüş, ben obs üzerindeki renkleri sarıda tamam zannediyorum, rakamlara dahi bakmamıştım. Haklıymış ama istediği seviyeler gerçekten benim için çok yüksek...

Ayrıca youtube ses ve görüntü kalitesi de maalesef düşük. Twitch'e kıyasla da düşük normale kıyasla da düşük. Opus diye bir codec kullanıyorlarmış, yüksek sıkıştırma ve iyi kalite diye, bunları yeni öğreniyorum. 64 kbps opus, mp3 olarak 128 kbps'ye denk geliyormuş. Yani yine düşük ama ulaştığım sonuç bu, yine de kayıtları 192 kbps olarak çevireceğim. Aslında mp3'ün sonu geldi diyorlar ama yaygın kullanım ve link paylaşımı için hala gerekli olduğu için mp3'den devam edeceğim.

20231128_1844-SebNL-KeysRockTribe-ratscro (13 26 - 15 31).mp3 +cyanite-analysis

Burada Seb ile mikrotonal bir bölüm vardı, iki gün öncesinde ama işler karışınca o günü komple eklemedim. Aşağıda da ekleyeceğim kare bundan olacak, daha sonra kareler eklerim herhalde ama muhtemelen Seb bu youtube kanalını hepiniz için açtım neden farklı profillerden yayın yapıyorsunuz diye benim yayınlara hiç uğramadı. Hatta yayın yapmaya bile ara verdi. Ben durumu sora sora ve obs'ye eklediğim eklentileri ona göstere göstere ortak bir youtube kanalına kadar geldik, ilginç bir süreçti. Umarım bir sorun çıkmadan böyle gidebiliriz çünkü youtube kanalı üzerinden aynı anda canlı stream yapılabiliyor. Bir youtube kanalı nerdeyse tüm ihtiyacımızı karşılayabilir gibi görünüyor. Tabii kimsenin ilgisini çeker mi? Pek sanmıyorum ama denemeye değer.

20231130_1916-KeysRockTribe-Cyclops-Le_guitar [29 16 - 31 18].mp3 +cyanite-analysis

İlk yayın denemesinde çeşitli video ayarları denedim, pek istediğim sonuç olmadı, youtube zaten 30 fps'ye çeviriyormuş. Şaka gibi bu, benim ayarlarda 25 fps iyi çalışmıştı, bunları tekrar değiştirmem gerekecek, neyse hem bunlara bakıp hem müzikle devam ederken böyle bir şeyler ortaya çıktı. Fena olmadı. Cyclops bas Le_guitar çok az duyulan gitar sesi var. Köşeli parantez [] artık sürelerin youtube videosu üzerinden olduğunu gösteriyor ama hala başlangıçtaki tarih ve saat ninbottaki bilgiler, ilgili dosya bu şekilde bulunabilir ama hangi dakikada olduğu belli olmayacak... Böyle şeyleri değiştirmek zor 900 kayıttan sonra sistem tamamen değişti, sesler de çok değişecek...

20231130_2020-KeysRockTribe-MyGuitar-fbn5 [1 22 38 - 1 24 38].mp3 +cyanite-analysis

Günün sonu Fransa'dan MyGuitar ve Amerika'dan basçı fbn5 ile geldi. Hoş eğlenceli ve güzel bir bölümdü. Bugün Fransa'dan gitarist arkadaşları listeye ekleme günüymüş. İkisiyle de daha önce çalmışım.