24.01.2023

Yine ninbot sitesine haller oldu. Jamtaba uygulaması sitenin server listesi dosyasını kullandığı için insanlar jamtaba ile bağlanırken sorun yaşadı. Bağlanan kişi çok azdı ama ona rağmen çok güzel doğaçlamalar yapıldı.

İlanlar üzerinden irtibat kurduğumuz kayıtlardaki nicki "gumus" ile çok uzun süre beraber çaldık. NINJAM'ın olayını anlatabildiğim ilk bizden kişi sanırım, en azından bu geçen süre içersinde benim bu konuda delirmediğimi hissettirecek kadar olayın güzelliğini fark etti. Bu kalitede sesler ve böyle bir ortamı ben başka bir yerde görmedim. Tabii ki çok daha iyisi olabilir ama onun için belli bir organizasyon gerekiyor. Mesela bunu NfU projesinde yapmaya çalıştıklarını görüyorum, bir sürü ayarlar ile uğraşıp çoklu kamera ile herkese açık şekilde çalışma yapıyorlar.

İlk bölümde polkadot'a çok teşekkür ederim kayıtları gönderdi. ninbot dışında bir odadalardı, ben onları görünce bağlandım ama tabii ki kayıt olmuyor. O yüzden kayıtlardaki süreler polkadot'un sisteme giriş yaptığı zaman başlayan kayıt üzerinden geçerli süreler, yani bir yerden aratıp bulmak ve aynı zamanı yakalamak pek mümkün değil gibi. Tekrar ninjam.com odalarının kayıtları archive.org sitesine aktarılsa bile bu kayıtların süreleri sadece burası için geçerli. Son bölümde de ninjam.bot.nu odasından bir kayıt ekledim.

20230124_1924-Boita-BobertPlaysDrums-polkadot-gumus-KeysRockTribe (21 44 - 24 04).mp3 +cyanite-analysis

BobertPlaysDrums davulları melodilerinin geçişine çok müsait. polkadot basları çok güzel. Bu kayıtların seslerini biraz dengeledim, çok değil ama...

20230124_1924-Boita-BobertPlaysDrums-polkadot-gumus-KeysRockTribe (29 53 - 31 59).mp3 +cyanite-analysis

Boita nicki ninbotta görünmüyor, o da bas çalıyordu bu kayıtlarda, bas seslerini birbirinden ayırmak zor, kayıtlara bakarken not aldım sanıyordum ama tüm dosya adları aynı yapmışım.

20230124_1924-Boita-BobertPlaysDrums-polkadot-gumus-KeysRockTribe (47 02 - 48 59).mp3 +cyanite-analysis

Bunda gumus'ün gitar seslerini duyabiliriz, sesleri artırdım biraz. Davul ve baslar aynı kadro. Havası çok hoşuma gitti.

20230124_1434-KeysRockTribe-gumus-polkadot (04 36 - 06 39).mp3 +cyanite-analysis

Bu sesler ayarlanmamış şekilde, gumus ve polkadot ile ninbot odasına geçip orada devam ettik. Biraz Jazz havaları olmuş burada.

20230125_0009_0000-ej-ratscro-gumus-marcello-Albion_Ba-KeysRockT-zarko (31 40 - 34 48).mp3 +cyanite-analysis

Günün son bölümünde ninjam.bot.nu odasındaydım. marcello'nun kayıt başında dediği gibi private server değil aslında, public listeye ekletmek için çok uğraştık, Lee'nin hazırladığı bir oda, telegram grubumuzda kullanılıyor, diğer odalar göçünce ninbot imkanlarına sahip tek yer diyebilirim. 

gumus sabaha karşı da buradaydı. ej brutal vokaller dahil vokallerde, sesi ilk defa bu kadar yüksekti. Baslarda Albion var. Kaydın sonuna doğru biri donald duck sesi çıkartıyor, marcello mu acaba, baya deneysel olmuş, ıslıklar falan gülümsetti. ratscro davulları açık bırakıp gittiği için çalma listesine eklemedim.,