12.11.2023

Tam 10 tane kesit eklediğim istisnai günlerden biri. İlk bölüm Seb'in mikrotonal ayarlarını yaptığı bölüm. Bu arada onun ilk nicki olan Pc_Studio'yu bugünden itibaren değiştiriyorum. Tüm bilgilerde değiştirmesi çok zor olduğu için üşenmiştim ama artık mecbur gerekiyor. Mikrotonal dünyasını keşfettiğimden beri bu ayarları diğer arkadaşların da yapıp üzerine bir jam session yapmamızı hayal etmekteydim, bu bugün gerçekleşti. Seb'e buradan da teşekkür ediyorum. Beklediğimden daha güzel oldu. Mevcut eşit mizaçlı seslere göre çok daha iyi bir karışım sağlanabiliyor.

Günün sonunda bir kere daha çalayım diye bağlandım ama o kısımda da hani sanki sadece mikrotonal yok eşit mizaçla da devam etmelisin der gibi harika duyulan bir jam oldu. Yani zaten teknik olarak mevcut sistemi bırakamayız çünkü tüm perdeli enstrümanlardaki notaların frekansları buna göre hazırlanmış. Sadece midi klavye ya da perdesiz enstrümanlarla çalınabilir gibi duruyor. Bend ve tremolo ile yakınlaşanlar var ama zor yani...

20231112_1035-MtonalRockTribe-Mircrotune_SebNL-whoami-Jahzerah (02 09 - 04 19).mp3 +cyanite-analysis

dudon_flamenca ayarları ile iki kişi jam yaparsa nasıl bir şey olur? Burada olduğu gibi olur, tabii sesleri böyle dinleyince sadece yumuşak sesler olduğu düşünülebilir ama aynı akorları eşit mizaçlı sistemle çalmış olsanız farkı çok net duyarsınız.

20231112_1035-MtonalRockTribe-Mircrotune_SebNL-whoami-Jahzerah (08 21 - 10 25).mp3 +cyanite-analysis

Aynı ayarlarla devam ediyoruz. Seb'in sample sesleri altta kalmış ama böyle daha hoş duyuluyor bence. Farklı bir dünyaya geçiş hissini almış olmalısınız burada... Uzay istasyonu sample'ı da aynı uzaya çıktığımızı düşünebiliriz. Bitişi de çok hoş.

20231112_1105-Mircrotune_SebNL-MtonalRockTribe-ben (05 37 - 07 43).mp3 +cyanite-analysis

Burada daha eğlenceli bir havaya geçmişiz, diğer seslerle bütünleşince bu moda girmiş olabilirim, yüz gülümsetiyor.

20231112_1105-Mircrotune_SebNL-MtonalRockTribe-ben (09 13 - 11 28).mp3 +cyanite-analysis

Tekrar karanlık bir havaya geçiş yapmışız. Vokal ile trompet çakışmış sanırım ama ben Seb'i duymadan başlamıştım, o da beni duymadan başlamış olmalı sonra o duruyor, NINJAM teknolojisi için bu bir sınır ama her türlü harika olmuş. Sonlarda trompet sesinden maymun çığlığı da duyulmuyor :)

20231112_1105-Mircrotune_SebNL-MtonalRockTribe-ben (13 10 - 15 37).mp3 +cyanite-analysis

Bas sesleri klavye ile ben yapıyor. Etiketlerde ben var ama aynı kişi mi bilmiyorum. Sesler çok tatlı, ona da mikrotonal anlatmaya çalıştık ama çok uzak geldi. Böyle de çalışır ama o sesler de aynı olsa inanılmaz olacakmış.

20231112_1105-Mircrotune_SebNL-MtonalRockTribe-ben (25 58 - 28 14).mp3 +cyanite-analysis

Mikrotonal bölümün bitişi burası. Ben yapay zeka mı çalıyor müziği diye soruyor, öncesinde müzik random mu demiş, ben onu real diye duydum, çalarken iyice yarım duyup anlıyorum o kesin ama dinlerken fark ettim. Çalınanın bir jam olamayacağı iması aldım, bunu da bir iltifat kabul ettim, harika duyuluyor elbette. Onun da bu sesleri ile ayrı bir noktaya taşınmış. Güzel bir nostaljik an :)

20231112_1935-KeysRockTribe-Catelo-graham_bass-Matthias_Paradis-yiorgos-Andres-ROZ-Chach (13 02 - 15 16).mp3 +cyanite-analysis

Normal tonal'a geçtiğimiz bölüm burada başlıyor. Catelo ve graham_bass birlikte tatlı tatlı çalıyordu, onlara bağlandım. Sonra olaylar buraya geldi. Alttaki akorlar bilindik olabilir, yani bana tanıdık his veriyor ya da çok kullanılan bir yapı olabilir ama üzerine eklediklerimiz ile olayın nereye gideceğini sonraki bölümlerde dinleyebilirsiniz. Burası başlangıç kısmı. Matthias_Paradis burada hafif başlıyor ama diğer bölümlere ekleyeceğim. Yine de sesini burada duyuyoruz. İnanılmaz bir gitar tonu var.

20231112_1935-KeysRockTribe-Catelo-graham_bass-Matthias_Paradis-yiorgos-Andres-ROZ-Chach (17 02 - 19 16).mp3 +cyanite-analysis


Burada belli bir yoğunluğa ulaşıyoruz, üç kişi benzer şeyleri yapıyor galiba ama tam da aynı değil biraz karışıyor gibi ama sonra yine toparlanıyor. Matthias_Paradis ve graham_bass...

20231112_1935-KeysRockTribe-Catelo-graham_bass-Matthias_Paradis-yiorgos-Andres-ROZ-Chach (21 59 - 24 04).mp3 +cyanite-analysis

yiorgos katılıyor, müzikteki genişlemeyi sağlıyor diyebilirim. Trompetle biraz ona ayak uydurmaya çalışıyorum, Jazz için bu kapsamı tam anlayabilmiş olsam daha iyi olacak elbette ama öyle bir şey yok diyorlar, ben de duyduğum kadar çalıyorum işte.

20231112_1935-KeysRockTribe-Catelo-graham_bass-Matthias_Paradis-yiorgos-Andres-ROZ-Chach (28 28 - 30 57).mp3 +cyanite-analysis

Günün sonuna bu tatlı zihin senkronizasyonu ile geliyoruz. Akış olarak nasıl geçildiğine güzel örneklerden, birbirini dinleyen insanlarla bu jam'ler bir harika dostum :)