22.06.2024

Öncelikle yine gdrive mp3 linkleri sorun çıkarttı. lienuc adında bir site üzerinden gdrive linklerini pratik şekilde kullanabiliyordum ama bunu yapabilmek için bile tüm bloglardaki linkleri tek tek değiştirmiştim. gdrive id'leri aynı olduğu için bu değişim nispeten kolay oldu ama yine de eğer site geri gelmezse tüm bu uğraştığım boşa gitti ve şu an gdrive'a hangi alternatif olabilecek ve ilerde sorun çıkartmayacak bir site bilmiyorum. Koskoca google'un böyle bir imkanı geri alması gerçekten üzücü.

Güzel bir jam günü yaşadık, ben çok eğlendim. Kısaydı ama hoştu. Denis'in davulları gerçekten çok iyi. Saddam_Hussein adında Rusya'dan biri var. Enterasan sesler ekliyor, uzun zamandır görüyorum ama blog'a henüz eklememişim. Bilos ilk defa dinleyerek ve bekleyerek çaldı gibi geldi bana, yani daha önce de uyumlu çaldık ama bu sefer farklıydı. Sanki hiç hakaret etmemiş gibi davranıyor, belki gerçekten dil bariyerleri ve çeviri konusu sorundur, hiç fikrim yok.

Mp3'ler çalışmasa da aynı formatta ekleyeceğim ve günün sonunda tatsız bir olayın eklemesini yapacağım.

20240622_1408-Denis-Bilos-KeysRockTribe (00 00 - 02 46).mp3 +cyanite-analysis

Burda Bilos'un ilk çaldığı soloyu tekrar ettirdim. Aslında solo ve riff birbirine böyle geçebilir, neden bu kadar yetenekli insanlar bunu denemiyor gerçekten anlamıyorum. Gayet hoş duyuldu.

20240622_1408-Denis-KeysRockTribe-Saddam_Hussein (11 57 - 14 11).mp3 +cyanite-analysis

Burda Bilos dinlemede kaldı ya da başka bir işi çıktı bilmiyorum. Çalmadığı için eklemedim. Davullarda Denis akışı nasıl hissedip değiştiriyor, bunun için kısa bir örnek gayet tatlıydı. Saddam_Hussein da ilginç eklemeler yaptı ve bu bölüm sonrası da biraz çaldık, çok eğlenceliydi.

Bir de mp3 olarak eklemeyeceğim ama abel ile çaldığımız şu bölüm fena olmadı. abel genelde sadece kendi altyapısı ve beat'leri üzerinde çalıyor, her türlü eklemeyi yaptığı için sanırım böylesini seviyor. Ton dışı kullanıyor ve arada senkron sorunları duyuyorum ama genelde hoş şeyler ortaya çıkıyor: 


+

Eklemek istediğim şey Telegram'daki tartışmayı buraya taşımak değil. Konuyla ilgili olduğunu düşündüğüm insanlara zaten açıklamaya çalıştım. Telegramda da yazılanlar zaten herkese açık şekilde duruyor, kimsenin arkasından konuşmuyorum, her şey çok açık.

Yazılanları takip ediyorsanız zaten Seb ile aramızdaki sorunları biliyorsunuzdur. Bunun devamı olarak ben 1000'den fazla abonesi olan YouTube kanalının "redirect" edebileceğini söylediğim telegram mesajından itibaren olaylar karıştı. Öncesinde de ufak tefek sorunlar devam ediyordu ama nedense bu önerim büyük sorun yarattı.

Seb saygısızca ve tehdite varan (ben çeviride öyle anlıyorum çünkü "do not fuck with me" benim anladığım kadarıyla bir tehdit cümlesi), çok önemli değil ya da sinir krizi geçirdiği belli ama zaten ben kimseye bu tonda bir şey yazmadım. "Fuck" kelimesini dahi kullanmadım. Yani üslupta en azından bunu dikkat edebilmesi gerekirdi. Konu ne olursa olsun sonuçta bunca zaman birlikte müzik yaptık, ortak proje gerçekleştirdik.

Yani bu kadar kendini kaybetmeyi gerektirecek bir şey yok. Bana çok anlamsız görünüyor tüm bu süreç. Baştan beri yaptığı benim ona olan güvenimi hiçe saymak, YouTube kanalı için gösterdiğim emeği hiçe saymak ve bu kanalın gerçekten kolektif olarak çalışacağını düşünmemi sağlaması tam anlamıyla bir "yalan" iken, utanmadan beni yalancılıkla suçlaması gerçekten çok üzücü.

Hiçbir konuda ona yalan söylemedim, tercümeler yüzünden mi anlayamıyor, yukarda bahsettiğim 1000 aboneli mevzuyu dahi anlamadı. Onun zaten böyle bir şeyin altyapısını yaptığını söylüyor. Yahu ne alaka? Bu redirect sistemi kendi YouTube profillerimizden yayın yapmamızı sağlayacak, bu restream gibi bir şey değil ki? Bu kadarını anlamadan saçma sapan ve terbiyesizce e-postalar attığı için artık cevap vermedim.

Cevap vermemek sorunu çözmedi, çözmeyeceğini de zaten iletişimde olduğum arkadaşlara söylemiştim. Olaylar sonrasında uzun zamandır aradığım her loop'da biraz değişiklik yapabilen bir vsti arayışımda karşıma çıkan bir alternatifi paylaştım. Playbeat adında bir program. Bu programın gelişmiş ve zeki olarak beat değiştirme olayı varmış. Tam olarak a.i. destekli mi bilmiyorum ama çok çeşitli şekillerde beat'lerin çeşitliliğini sağlayabiliyorsunuz, hatta her loop'da bile değil örneğin 4 tekrardan sonra değiştirmeyi ya da seçilen beat kütüphanesindeki içeriğe göre seçilen vuruşları değiştirmeyi sağlayabiliyorsunuz. Yani gayet iyi çalışıyor.

Bu programa bakıp şaka gibi diyen ve kendince benim zekama hakaret eden bir Seb ile karşılaştım. Bu nerden çıktı şimdi? Kendisinin Ableton'da yaptığı davul manipülasyonunu anlatıyor, cidden anormal derecede hastalıklı bir kafa. Direkt muhatap olmama isteğim bu mesajla istisnai olarak sekteye uğradı. Çünkü bana direkt olarak hakaret etti. 

Normalde bu grup kurallarına aykırı ve mesajının silinmesi gerekiyor, ben taraf olduğum için böyle bir şey yapmadım ama diğer admin arkadaşlar da sağ olsun sormadı bile :) Sergi hakaret etmenin yanlış olduğuna dair bir mesaj yazdı ve muhtemelen konu böylece kapandı. Tüm bunları herkese açık telegram grubundan zaten okuyabilirsiniz.

Bir kere grupta kimsenin kimseye hakaret etmemesini sağlayabiliriz, bu çok net. Kimse hiçbir sebeple böyle cümleler kuramamalı ama nedense konu Seb olunca işler bu hale geldi. Bir şekilde insanlara sempatik geliyor, yaptığı işlerde herkesi genelde övüyor/konuşuyor derken muhtemelen ona sempati besleyen ve konuyu tek taraflı onun tarafından dinleyen insan çok ama ne olursa olsun bariz şekilde durduk yere kimseye hakaret etme hakkını kimse kendinde bulamamalı.

Üstelik bunu "saygı duymanın" kazanılacak bir şey olduğunu açıklayarak yapması ayrı bir terbiyesizlik çünkü önce sadece insan olarak ve bir müzik topluluğu olarak müziğe inanmış insanlar olarak sadece bu açıdan bile birbirimize saygı duymak zaten hiçbir şekilde önkoşula bağlanamaz. Bunu düşünmesi bile sağlıklı düşünemediğini gösteriyor.

Ayrıca yukarda da açıkladığım gibi, şaka gibi dediği Playbeat vst'si gayet vadettiğini yapan ve çalışan bir program, elbette bir insanın ritme göre loop seçmesi kadar iyi olamaz çünkü bunu bir algoritma seçip çalıyor ama yine de bir donanımla ya da özel ayarlarla davul ritmini çaldırmış olsak dahi düzenli olarak loop'ları değiştiremiyoruz ve bir süre sonra tekrar eden davullar gerçekten sıkıcı oluyor, bu uygulamada bunu otomatik yaptığı için çalarken böyle bir his yaratmıyor. Gayet güzel ve eğlenceli bir program ama daha bunu anlamadan hakaret etmeyi tercih etti. Artık bu onun ayıbı, muhatap da olmayacağım.

Ancak sorunların burada bittiğini hiç sanmıyorum. Bir kere insanların bariz şekilde haksızlığa karşı sessiz kalmaları gerçekten topluluk için umudumu kıran bir şey. Yani sağlıklı bir toplulukta haksızlığa karşı sessiz kalınmaz. Tüm bunları güç için yapmış olsam zaten bunu defalarca grubun genelinden yazardım, hakaret edilen mesajı silerdim. Saçma sapan bir güç hırsı muhabbeti olarak iftira atılıyor. Halbuki yaşadıklarımız bununla uzaktan yakından alakası yok. Biraz kafası çalışan, biraz hakkaniyetli herkes bunu görebilir.

Benim kendimi bu konuda savunmam dahil yaşanan olayların hepsi gerçekten insanlığın geldiği nokta açısından umut kırıcı. Dünyanın ruhunu temsil ediyorsak bunda çalışmayan çok bariz hataların olduğunu sadece nerdeyse çeşitli ülkelerden bir araya gelmiş müzikle anlaşmaya çalışan bu naif toplulukta bile bunu görebiliyoruz.

Herkesin ayağa kalkması ve olaylar çıkmasını beklemiyordum ama bazıları hiç uğraşmak istemediği için, bazıları hiç umursamadığı için hiçbir tepki göstermedi ama hakkaniyetine güvendiğim ve grubu takip eden iletişimde olduğum insanların tepki göstermesini beklerdim. Bunu benim tarafımı tutarak yapmaları da gerekmiyor. Sadece belli başlı prensipleri savunsalar bu bile bana yeterliydi ama tüm bu olay gösterdi ki böyle sağlıklı bir durumda değiliz. 

Ve muhtemelen bundan sonra da hiçbir şey olmamış gibi devam edecekler. Topluluk biraz kalabalık olsa bizi bir arada tutanın düzen olduğu, insanların birbirinin kişilik hakkına sadece insan olduğu için saygı göstermesi gerektiğinin ne kadar önemli olduğu anlaşılacak ama gerçekten bilemiyorum. Bana tüm bu yaşadıklarımız gerçekten çok olumsuz ve umutsuz bir vaka olarak geldi.

Yine de müziğe ve seslere inanıp her şeyi iyileştirebileceğini ummak istiyorum. Bir gün yapılan bu haksızlığı fark edecek insanların da kişisel yakınlıklar ötesinde gerçekten haksızlığa karşı seslerini çıkarabileceklerini ummak istiyorum.