10.06.2024

Umudun her zaman olması gerektiğini gösteren güzel jam günlerinden biriydi. Garaj sitesine bıraktığım ilana cevap veren bir vokal arkadaşımız, aşağıdaki kayıtlardaki nicki jehat bana ulaştı. İlginç bir şekilde daha sakin günlerde değil de günlük işlerimin daha geç bittiği akşam eve daha geç geldiğim günlerde böyle şeyler oluyor :)

Şikayetim yok çünkü jam session çok hoşuma gitti. Biraz kurulumu tarif ettikten sonra hemen bağlanabildi ve sorunsuz şekilde jam yapabildik. Vokallerde efekt yoktu, efekt ekleme sorun çıkarttı, sebebini bilmiyorum ama ben track/zip dosyasını indirip biraz miks yaptım, biraz reverb ekledim. Detayları aşağıya yazacağım.

İlanlara cevap veren ve deneyen birçok insan oldu ama maalesef NINJAM'daki potansiyeli göremediler ya da uğraşmak istemediler, umarım bu sefer bu değişir.

20240610_1712-KeysRockTribe-jehat (08 28 - 10 33).mp3 +cyanite-analysis

Sesini biraz Fransa'dan silver voice diye bir arkadaşa benzettim, onun da vokali harika ama açıkçası bu kadar iyi olacağını beklemiyordum. Burada İngilizce vokaller şeklinde bir çalışma. Davulların her loop'da biraz değişme ayarı olan bir vst bulsam işler çok kolaylaşacak, en azından davulcu yokken...

20240610_1712-KeysRockTribe-jehat-MetalHead (16 14 - 18 14).mp3 +cyanite-analysis

Vokal seslerini de biraz yükselttim. Gitarda MetalHead geldi, çalarken yine riff yapıp durdu, onları tekrar edip çoğalttım. Yani jam session akışını biraz değiştirdim ama hoş oldu. İnsanların böyle güzel bir jam'e neden katılmadığını da pek anlamadım açıkçası... Belki birçoğu denk gelmemiştir, bilemiyorum.

20240610_1712-KeysRockTribe-jehat-MetalHead (28 00 - 31 12).mp3 +cyanite-analysis

Burda Türkçe sözler başlıyor, Türkçe sözler de harika duyuluyor. Gitarları yine editledim. Yoruldun mu? ile bitiyor...

20240610_1744-KeysRockTribe-jehat-ballpointmusic (20 33 - 22 43).mp3 +cyanite-analysis

ballpointmusic burada geldi, kısa bir süre çaldı ve gitti. Vokal ile başladığı için önce bir karışıklık var gibi geliyor ama her şey gayet yerli yerinde. Gerçekten çok hoş duyuluyor.

20240610_1744-KeysRockTribe-jehat (35 55 - 38 04).mp3 +cyanite-analysis

Bu da efkarlı bölüm, ortasında çakmak sesi bile var, mikslerken kesebilirdim ama ambiyansı güzel vermiş. Kirli dünya şarkısı diyebiliriz. Son bölümdeki kapım çalınacak konusu acaba şikayetten dolayı mı bilmiyorum ama her ne olduysa sözlerin tamamen doğaçlama olduğuna inanmak bile zor, yani eğer alıntıysa bile ben bilmiyorum ve zaten önemli olan bilindik bir şiir bile olsa bunu müziğe uydurmak önemli, harika uymuş. jehat'a teşekkür ediyorum. Her şey harikaydı.