05.06.2024

Dün ancak jam'leri dinleyebildim ve bugün ancak ekleyebiliyorum. Aslında dün vdo ninbot testleri için zaman ayırmam gerektiği için ekleyemedim. Yani günün en son kalan zamanında teste katıldım.

İlginç bir gündü. Satana'yı görünce katılmak istedim. Benim için çok erken bir zamandı, tam bağlandığım sırada o ayrıldı. Telegram'dan haber edince geri geldi ama çok fazla vakti yokmuş herhalde, pek çalamadan tekrar gitti.

Zaten Bilos ortamdaydı. O da ilginç biri, sanki hiçbir şey olmamış gibi aynı bildiğini yaptı. Bir bölüm ekledim, daha sonra eski grubundan bir bölüm açtı, orası da hoştu ama eklemedim. İnsanlar ya unutuyor ya da umursamıyor, bilmiyorum ama belki de müzik her şeyi iyileştirebilir. Kimseye karşı ön yargılı olmamaya çalışyorum.

Günün en güzel ve tatmin edici bölümü sumo ve chox ile ilgili bölümdü, ondan 2 adet mp3 ekledim ama bu bölümün 1 saatlik jam session'ı bile dinlenebilir. Orada da İspanya'dan bir gitarist ton dışındaydı ama kimse bir şey demeyince ben de ses etmemeye çalışıyorum.

Günü  Dave/Danger_Dave şimdiki nicki david ile bitirdik, ekipmanları mı güncellemiş yeni ayarlar mı yapmış bilmiyorum ama sesleri her zamankinden daha iyidi.

20240605_0912-Satana666-KeysRockTribe (01 45 - 03 50).mp3 +cyanite-analysis

Sanki önceki çaldıklarımıza benzemiş gibi. Ben bu tarz bir yere olayı getirmek istemiyorum ama Satana'ya henüz loop/riff konusunu anlatamadım. Çalarken de söyledim. Bu bölümde biraz edit ve miks var çünkü çaldığı güzel riff'leri tekrar etmiyor. Ben de çaldıklarını miks'de tekrar ettirdim. Son bölümdeki çelloları da biraz değiştirdim, rimtler karışınca karışmayanla değiştirdim :) Yani jam session'ı kandırmak gibi olmasın ama zaten bpi konusu da bunu yapıyor, çaldığımız anda değiliz ama aynı uzay boşluğundayız.

20240605_0944-soocoolforlisten-KeysRockTribe-Bilos (09 55 - 12 28).mp3 +cyanite-analysis

soocoolforlisten sesi patlıyordu, yine bir şey demedim yani fark etse düzeltirdi ama belki diğer sesler çok yüksek diye artırması gerekti bilmiyorum. Genel olarak sesleri daha fazla eşitleyemedim. Bilos sesini biraz kıstım, soloya hiç ara vermediği için küçük bir ara koydum. Ara olunca sololar daha anlamlı oluyor ama gerçekten bunu ona anlatamadım. Anlatabilmek için iletişim adresi istediğimde hakaret etmişti :)

Bir de yine sanırım Türkçe bir söz ekledi ama emin değilim. Bu arada chatte bir konu vardı. Fransız bir arkadaş ile Yeni Kaledonya meselesini konuşuyorlarmış. Daha sonradan çevirdim ama tam olarak kim neyi savunuyor anladım diyemem. Bu da ilginç bir anı... (Onlar konuşurken ben çalıyordum) :)

20240605_1317-chox-sumo-KeysRockTribe (08 36 - 10 40).mp3 +cyanite-analysis

Bahsettiğim güzel bölümler. Üç klavye (sumo, chox ve ben) ve üç farklı ses kombinasyonları denemesi gibi diyebiliriz buna. Aynı zamanda birbirini dinleyip eklenen efektlere ve sesler göre de sesler eklenmesi kombinasyonları artırıyor. Bu da ayrı bir olay ve bu sefer bence çok hoş denk geldi. Ve üç cisim problemi gibi eğer değişkenlere üçüncü bir cisim eklersek bunun uzay boşluğundaki hareketinin analizi yapılamıyormuş. Böyle bir tatlılık işte.

Bu bölümdeki benim çello girişlerini sonraki bölümden ekledim, akışın sadece o bölümünü değiştirdim.

20240605_1317-chox-sumo-KeysRockTribe (15 18 - 17 38).mp3 +cyanite-analysis

Bu bölümde efektler ağırlıkta gibi, ilginç ve eğlenceli. Ayrıca en alttaki bas da dikkatinizden kaçmamıştır, chox'un yaptığı güzelliklerden akışta iskeleti sağlıyor ve çok hoş. Son bölümdeki eklediğim efektleri de tekrar ettirdim, çok hafif bir düzenleme. Editlenmemiş halinden farkı pek ayırt edilemez.

20240605_1958-david-KeysRockTribe (05 20 - 07 20).mp3 +cyanite-analysis

Sesler biraz yüksek sadece onun haricinde her şey güzel duyuluyor. Dave'in eklediği altyapı üzerine eklemeler şeklinde ama altyapılarını çeşitlendirmiş ve hiç senkron sorunu ben duymadım, her şey harikaydı.