27.12.2023

Anlamsız derecede yoğun günler, jam session'ları özlemek çok garip... Burada yakalanan havanın bağımlılık yaptığına eminim.

Bir önceki gün multi stream denemesi yapmıştım. Seb sağ olsun çok uğraşıyor, bir multi stream server almış kurmuş, ayarları yapmış her şey güzel ama youtube bölümünde 36:05'den sonra görüntüde minik bir atlamadan sonra ses komple bozulmuş. Dolayısıyla oradaki kaydı referans gösteremediğim için o günü arşivime eklemedim. Ninbot'tan indirip düzenlemem gerekiyordu. Açıkçası biraz da üşendim: chox-ratscro-peach-Woody-Pancho_Darbuka-Bernie-0cean katılanlardan özür diliyorum.

Bugün için Seb yine boş durmamış, bir adet "private" NINJAM server'ı kurmuş. Onu deneyip başlayacaktık ama onda da ben mac ile bağlanamadım, nedenini bilmiyorum ama sonra çözeceğim dedi ve "public" olana geçip orada devam ettik, aslında güzel oldu. Özel odada kalsa böyle olabilir miydi bilmiyorum. Özel odadaki jam'leri youtube'da yayınlayınca katılmak isteyen olursa bunları tematik olarak da kullanmak mümkün ama bunları hep yıllardır söylüyorum, gerçekleşir mi bilmiyorum.

Sevgili muckI'e buradan selam yollamak istiyorum. Evet İngilizce yazarken aşırı saçmalıyorum. Acıktım yazacakken, Macar'ım dedim, derken farkında değildim ama sonradan fark ettim, güldüm. Hatta şöyle diyebilirim: "I'm very hungary, will eat a lot of turkey :)" deepl'i bunu açım diye çeviriyor, yazım hatası olarak kabul ediyor sanırım, çok ilginç. Google translate de ben çok Macaristanlıyım, bol bol hindi yiyeceğim diyor, tam olarak bu yani!

20231227_1644-music-SebNL-jhonep-KeysRockTribe-HammerOn (00 00 - 02 02).mp3 +cyanite-analysis

Buradaki havayı kim başlattı takip edemedim ama çok hoş bir hava oldu, bu tarz havaları seviyorum. chox çok iyi eklemeler yapmış. Seb'in vokalleri hoş olmuş. Hafif bas sesleri jhonep'te olmalı, HammerOn çok hafif ekleme yapmış burada. Arabik havalara geçince Seb Arapça bir şeyler söylüyor, maşallah falan diyor ama tabii Türkçe gibi değil, Arapça olarak bir yerden duymuş oradan gırtlakla söylüyor.

Bugünün tüm kayıtlarını zip olarak indirip biraz editledim, sesleri çok hafif ayarladım, tam olarak ninbottaki ya da youtube'daki gibi değil.

20231227_1644-music-SebNL-jhonep-KeysRockTribe-HammerOn-muckI (12 20 - 14 30).mp3 +cyanite-analysis

HammerOn ve Seb birlikte ritmleri veriyor ilginç bir ritm var aslında hoş olmuş. Vokallerde ve gitarda muckl'de geliyor, ilginç bir hal alıyor. O da Türkçe kelime öğrenmiş galiba söylüyor emin değilim. Seb çok sarhoşmuş bu arada ilk defa vokalinden fark ettim.

20231227_1644-KeysRockTribe-HammerOn-muckI-robi (42 42 - 44 44).mp3 +cyanite-analysis

Seb pat diye gitti. Görseller ile yayınındaydım, görseller bende ses kendisinde kaldı. Aynı yayındayken pat diye oda değiştirmememiz lazım aslında ama bunu anlatabilmek zor olduğundan şimdilik bir şey demiyorum, bu ilerde sorun olabilir ya da anlaşmamız gerek. Burada  yine müzik devam ediyor, yine Arabik ya da hafif flamenkolu havaya geçmişiz trompet öyle geliyor. Darbukalı sesler HammerOn'dan gitarlar muckI, alttaki kısık klavyeler robi.

20231227_1900-Bernie-graham_bass-Matthias_Paradis-KeysRockTribe (28 28 - 31 51).mp3 +cyanite-analysis

Bernie, graham_bass ve Matthias_Paradis görünce bağlandım. Kadro çok sağlamdı. Katılan diğer arkadaşlar iki gitar biri distortion, diğeri ağır (aslında hoştu ama) çok fazla geldiği için seslerini kapattım, böyle bir mix aldım, bir gün bu kaydı görüp biz yokuz derlerse üzülmesinler, aslında toplamda da hoş duyulan bölümdü ama üç tane solo üst üste olamayacağı için seçmek zorunda kaldım.

Matthias_Paradis ile bu jam öncesinde e-posta üzerinden biraz konuşmuştuk. Daha önceden çok uzun bir e-posta atmıştım, algıladığım hali ve yapmak istediklerim şeklinde tüm NINJAM olayı, onun özellikle görseller ya da diğer performans sanatları ile doğaçlama müziği birleştirdiğini duyunca şaşırdım. Üstelik bundan o kadar da keyif almadığını öğrenince üzüntüyle karışık şaşırdım. Evet müzik öncelikli ve çalarken bunları çok göremiyoruz ama yine de ben hala görsellerin önemli olduğuna inanıyorum. Şu an sadece youtube ile NINJAM ahalisinin biraz olsun kıpırdadığını hissediyorum. Umarım daha iyi olur.

Bu bölümde melodiler e-posta'da anlattığım gibi çok hafif şekilde değişiyor. Esas melodi ve loop Bernie'nin ama onun yarattığı alan üzerinden farklı bir hikayeye doğru akış sağlayabildiğimizi düşünüyorum.

20231227_2032-Bernie-KeysRockTribe-Jamtabasse (09 21 - 11 23).mp3 +cyanite-analysis

Burası da günün sonu. Jamtabasse'in basları çok hoş ama sesleri dengeledim, çok yüksekti. Eğlenceli hoş bir gün sonu diyelim. Herkese teşekkürler.