01.05.2023

BobertPlaysDrums, EXHALE, Catelo, shavit_bass olan bir odaya bağlanarak başlamıştım. BobertPlaysDrums'a yetişemedim. Kalan arkadaşlarla hoş şeyler yaptık ama sesler çok dengesiz olduğu için o bölümden eklemedim.

Ardından Regius ve polkadot olan odaya bağlandım. Yine çok hoş bir jam oldu ama sesler çok karışıktı. polkadot'un sesinin günden güne daha iyi olduğunu gözlemliyorum bu arada, çok sağlamdı burada.

Ratscro ile telegramdan konuşurken ninbot odasından devam ettik, ej konuyu üzerine alındı ama günün sonunda yine ROZ geldi ve bilindik sıkıntılar ortaya çıktı, tekrar buraya yazmıyorum. O yüzden tüm yapılan bu jam'lerden içerik ekleyemedim. Bir anlamda hepsi boşa gitmiş oldu.

Günün son saatlerinde Amerika'lı tayfa ile çaldım, bu arkadaşlar yıllardır aynı saatte birlikte çalıyor gibi, her seferin şüpheleniyorum bundan, umarım çaldıklarımdan rahatsız olmuyorlardır.

20230501_2155-Krue-slick-fbn5-KeysRockTribe (05 40 - 07 40).mp3 +cyanite-analysis

slick davul, fbn5 bas ile başladık. Krue vardı ama uyduramıyorum diye çıktı. Aslında gayet normal ve doğal ama bu çalan müzik benim ortamda duyduğum müziğe uydurmuş halim, yani tamamı benim değil ya da benim ürettiğim şeye uyduramamak muhabbeti olmaması gerekirdi, biraz öyle gibi oldu. Ve tabii ki ortamdaki müziğe içimizdeki müzik ile katkı sağlıyoruz, ötesi nasıl mümkün olabilir. Belki bazıları sadece türe özgü demek istiyor olabilir ya da yerel enstrüman sesleri olayı olabilir, bilemiyorum belki de bunu kastetti ama bence gayet hoş duyuluyor.

20230501_2203-slick-fbn5-KeysRockTribe-rskrivo-tbfx (05 00 - 07 01).mp3 +cyanite-analysis

Hoş bir karışım olmuş aslında burada önceki ile sonraki karışıyor gibi. Eğlenceliden hüzne geçiyoruz gibi. Slick zillere abanınca coşuyor gibi geliyor bana ama emin değilim, sormadım.

20230501_2203-slick-fbn5-KeysRockTribe-rskrivo-tbfx (11 49 - 14 19).mp3 +cyanite-analysis

Burada iyice hüzünlü olaya döndük, ben genelde bu tarza çeviriyorum yani içimden bu geliyor, bundan daha çok keyif alıyorum. Farklı bir boyuta geçiyor benim için... Umarım katılanlar için de öyledir.

20230501_2203-slick-fbn5-KeysRockTribe-rskrivo-tbfx (15 50 - 18 02).mp3 +cyanite-analysis

Yani günü üç kişi ile kapatmış olduk, aslında çok kişi ile çaldım ama sadece davul ve bas çalan arkadaşlarla olan bu kısımları ekledim, belki de fazla kişi çok karıştırıyordur bilemiyorum ama bu arkadaşlarla özel odada çalsak aynı keyfi almayacağıma eminim, o da işin başka boyutu...

---

Üç tane tireden sonra iç dökme olayını umarım kalıcı hale getirmem ama NINJAM'da yolunda gitmeyen bir şeyler var benim için...

Sebebini anlamıyorum bir kere nezaket bakımından ortamda selam veren insana selam vermek gerekir, son dönem bunun bile zar zor gerçekleştirdiğini görüyorum. Peki bunun sebebi ben miyim? Yani bana mı tepki var? Ondan emin değilim. Son dönem çok fazla konuşuyor olabilirim, yarım yamalak İngilizce'm ile bir şeyler geveliyorum, belki bundan rahatsız oluyorlardır bilemiyorum.

Diğer taraftan melodilerim ya da kullandığım enstrümanlar fazla yerel kaçıyor olabilir ama bugün olduğu gibi bu en fazla uyduramadım, kusura bakmayın falan demek olmalı, ötesi saçma olurdu, bundan da alınacak bir şey yok, herkes her müziğe uyduracak ya da çalacak diye bir şey yok. Fazladan gitar olduğunda gitar müziğinin aranması da gayet normal...

Yani geriye telegram grubu yüzünden olabilir mi diye düşünmem kalıyor ya da hiç aklıma getirmek istemiyorum ama Türkiye'den biri olduğum için bu şekilde bir nezaketsizlik olabilir, bundan her zaman şüphe ediyorum çünkü gözlemlediğim kadarıyla büyük çoğunluğu kendi aralarında daha nazik kişiler, yani eğer algıda seçicilik ya da tesadüfen denk gelen durumlar olmuyorsa bir şekilde bana karşı adı konulmamış bir nezaketsizliğin izlenimlerini alıyorum. Sadece bugün için değil NINJAM'daki ilk günden bugüne kadar geçen süre için de bunu söyleyebilirim. 

Bu tabii ki inanılmaz şekilde umut kırıcı bir şey, ilk başta dil engeli yüzünden bu arkadaşlarla sıkıntı yaşar mıyım diye düşünmüştüm, ki aslında yaşanıyor ama her şeye rağmen müzikle ilerleme sağladık ama bir noktadan sonra ya dil ya kültür bir şeyler görünmez duvarlar örüyor, yurtdışından insanlarla hiç iletişim halinde olmayan biri olduğum için bana bunları hepsi çok garip geliyor. Dünyaya açılan tek kapım var o da NINJAM :)

Bir de geriye bir mesele kalıyor ki o da henüz video ya da görüntü ile ilgili bir çalışma yapmamış olmam, zaten sesli şekilde İngilizce de konuşamadığım için beni sadece yazılar üzerinden tanımış olmaları, "insani" belki beni robot olarak görüyor olmalarına sebep olabilir, bilemedim ama biz hisleri olan varlıklarız, doğaçlama odalarında backing track yapmak için orada değiliz, hislerimizle çalıyoruz ve bu hislerin senkronizasyonu ile ortaklaşa üretilen bir müzik çıkıyor, bunun ruhu var ve bence çok önemli bir şey...

Umarım karamsar düşüncelerim sadece kuruntudur ve gerçeklikle ilgisi yoktur, zamanla bunların hepsi ortaya çıkacak.