18.12.2023

Keyifli bir jam günüydü ama kayıtları dinleyip sonuçlara bakarken yine içimi bir karamsarlık kapladı. Kolektif bir müzik ortamında insanların birlikte bir şeyler yapmaya yatkın olmasını beklerken işlerin çok zor ilerlediğini gözlemliyorum, bu da beni gerçekten yoruyor artık.

İlk Waii_D'nin twitch'de yayın açtığını gördüm. Onu youtube kanalına davet etmiştim ve verdiği cevaptan katılacağını düşünmüştüm ama ya ben yanlış anladım, ya ben derdimi anlatamadım. Tam olarak bahsini bile edemedik ve mevzu böyle kapandı, daha fazla ne diyebilirim bilmiyorum. Bu bölümdeki müzik çok hoştu, detayları aşağı yazacağım.


Sabaha karşı vio tek çalarken onun odasına bağlanıp youtube'da yayınlamak için izin aldım ve bir süre çaldık, çok fazla tahammül edemiyor olmalı ama zaten "yayınlamaya değer" bir şey ortaya çıkacak mı gibilerinden (ben öyle anladım) bir söz söyledi. Ben de böyle olacağını umuyorum ama benim için önemli olanın akış olduğu ifade etmeye çalıştım. 

Bu konuyu çeşitli şekillerde tartışıyorum. İnsanların bu doğaçlama müzik akışına nasıl baktığı gerçekten tarafları belirliyor ve sanki bir ortamda aynı senkronizasyonla çalmıyormuşuz da başka dünyaların insanıymışız gibi bir hale dönüyor, bu da beni gerçekten her seferinde karamsarlığa düşünüyor. Bunun bir çaresi yok.

Burada üretilen müziğin zaten teknik sınırları var, döngülerle çalışıyor ve bu çerçevede bir şarkı formatı ya da müzikal olarak bekledikleri kıvamda bir şey olmayabilir. Jazz'cı arkadaşlar bunu ne kadar aşabiliyor? Ne sıklıkla bunu sürdürüyorlar? Artık pek takip edemiyorum ama işler o kadar da iyi gitmiyor. Halbuki herkesin çalabildiği ölçüde uyumlu bir şekilde kendini ifade ettiği bir ortam müzikal açıdan da yeterli olmalı ama bu böyle olmuyor maalesef. İnsanlar ve müzikler olarak ayrışmaya devam ediyoruz.

20231218_1444-yiorgos-KeysRockTribe-Waii_D-Arco-Blue_Note (21 04 - 25 25).mp3 +cyanite-analysis

Halbuki burada da görüleceği üzere bunun tam tersi bir içerik var. Örneğin yiorgos yetenekli ve bilgili biri, Jazz çaldığını da duydum ama son dönem tekrar eden ritmik melodiler kullanıyor. Bunu bir deney olarak yapmıyorsa aslında tam da NINJAM'daki hadise bundan ibaret. Waii_D zaten güzel eklemeler yapıyor, ses kalitesi ve kayıt tekniği bağlamında sorunlar var ama her zaman olayı güzel yansıtıyor. Arco harika biri, eklediği violin seslerini her zaman beğeniyorum. Bu kayıtta onun seslerini biraz artırdım, diğer sesleri biraz dengeledim. Blue_Note Almanya'dan deneysel vokaller ekleyen biri, yeni biri mi yoksa nicki mi yeni bilmiyorum.

Bu şekilde akış bir harika, her şey çok iyi, bunu dinleyince vay be diyor insan işte aradığımız ruh bu ama sonra Waii_D'nin bunu twitch'de her şeye rağmen tek başına yayınladığı ve yaptığı mix'de diğerlerinin hiç duyulmadığını görünce üzülüyorum. Ya öyle unuttu kaldı ya başka bir sorun var duyamadı bilmiyorum. Ayarları karışmış da olabilir ama belli standartlarda yapabilmemiz gerekiyor. 

20231218_1444-yiorgos-KeysRockTribe-Waii_D (27 44 - 29 46).mp3 +cyanite-analysis

Bu da aynı bölümün devamı, biraz değişmiş hali aynı ruh devam ediyor. Arco çalmıyor burada, Blue_Note gitara geçmiş ama ilk deneme ya da sesi bulma gibi eklemeler yaptığı için oraları çıkarttım.


20231218_2101-vio-KeysRockTribe-Bissell-Albion_Bass [13 00 - 15 04].mp3 +cyanite-analysis

Bu bahsettiğim şekilde vio'nun olduğu odada başlayan müzik, 15 dakika falan durduktan sonra çıktı. Davulcu da hoştu. O da çok duramadı. Denk mi geldi, müzik yüzünden mi bilemiyorum. İlk başlangıçta vio'nun loop'u üzerine çalıyorduk, bu bölümde bu birazcık değişti. Sebep bu mu bilemiyorum. Yarısından sonra Albion_Bass katılıyor. Ondan sonra da vio bas kanalıyla birlikte hepsini kapatıyor gibi.

20231218_2101-KeysRockTribe-Albion_Bass [21 28 - 23 52].mp3 +cyanite-analysis

Albion_Bass ile teke tek kaldığımız bölüm, o da fazla durmadan gitti.

20231218_2224-KeysRockTribe-chox [1 15 00 - 1 17 04].mp3 +cyanite-analysis

Sağ olsun chox yine yalnız bırakmadı. Son bölümde o geldi, eğlenceli ve farklı şeyler oldu. Kendi kamerasına efektler de ekledi. Benim davullardan yana sıkıntım sürüyor. Üç farklı davul programı kullandım ama yine de bir  yerden sonra beni sıkıyor. Keşke bu iş bana kalmasa.