14.11.2023

Kendi halinde ilginçlikleri olan bir jam seansıydı. İlk bölümde MZ_Drums ve Satana666 ile başladık ama oradan kesit ekleyemedim. Arada hoş bölümler olsa da sesler dengesiz ve karışık olmuş. Zaten çalarken de ufak çaplı anlaşmazlıklar ve teknik sorunlar da oldu. Bu ortamda anlaşarak müzik yapabilmek aslında zor bir hadise.

İkinci bölümde kafaları pek güzel arkadaşların arasına daldım. Bu sevgili NINJAM arkadaşları kendi aralarında ciddi anlamda uzun zamanlar geçiriyorlar, yani sürekli çalan ve online olan belli arkadaşlar var ama bunun haricinde yakın coğrafyalar, diller falan gibi etmenler de var. Yarım yamalak İngilizce'mle pek fazla karışmıyorum, sadece anlamaya çalışıyorum ama her seferinde bana garip geliyor.

peaches meselesi var mesela... Kendisi yıllardır burada çalan biri. Bugün ekleyeceğim 2. mp3'de uyumlu ama 3.'de uyumsuz çaldık. Bas seslerini insanların fark etmediğinden mi bilemiyorum her türlü uyumluymuş gibi tepkiler veriyor ama zaten telegram'da da ara sesleri bastığını söylemişti. Yani her zaman ara sesler çalışmıyor ve hatalı duyuluyor, bazen egzantrik ya da farklı bir tür olabiliyor, bas gitarda bunu büyük kısmının duyulmadığını düşünüyorum çünkü büyük çoğunlukla hatalı duyuluyor, bunu böyle söyleyen arkadaşlar dahi sanki her şey normalmiş gibi tepki verebiliyor, bu da bana çok garip geliyor.

20231114_1345-MZ_Drums-KeysRockTribe-MetalHead-Satana666-Waii_D-sergi-peterS (32 28 - 34 28).mp3 +cyanite-analysis

Waii_D sanırım bir öncesi seferde de MZ_Drums varken ritm açmaya meyletmişti, sonra durmuştu. Bugün açık unutup gitmiş ya da açık bırakmış, bilmiyorum ama o biraz soruna neden oldu. Ardından böyle bir safhaya geçtik, ilginç aslında. MetalHead güzel çalıyor ama sanırım NINJAM çalışma prensibini pek bilmiyor çünkü her seferinde çaldığı güzel riff'leri tekrar etmesi ya da loop'a çevirmesi gerektiğini söylüyorum, o çalıp durduktan sonra biz duymaya başladığımız için eğer çalmıyorlar diye durursa bu durumda bizim çaldıklarımız da ilerlemez. Tamamen duraksıyor yani ama tabii bugün başka sebepler de olabilir, daha önce de aynısı olmuştu. Hoş bir bölüm olmuş. sergi diğer gitarlar, biraz Roz ekolü gibi geliyor bana yani kendisi de farkında olabilir bilmiyorum, ayrı bir hava sayılmaz durumu aktarmış ve tekrar etmiyor ama yine de her zaman böyle olmuyor maalesef. Waii_D'nin sesi en başta kısa bir süre duyuluyor sonra yok, ritmleri ekliyor diye o bölüme ekleyeceğim. 2 lead 2 rhythm.

20231114_1735-0_o-KeysRockTribe-peach-NathalieSebThimo-Arco (01 59 - 04 12).mp3 +cyanite-analysis

Uzun zaman sonra peaches ile uyumlu çaldığımız bir kesit, buradaki melodinin başlangıcı ona ait, sonra ben biraz ekleyip geliştirdim ve sonra bu noktaya geldi, sonra yine sıkılıp arada bir şeyler denemiş ama çok bozmamış. Arkada Seb'in açtığı ses neyi anlatıyor bilmiyorum ama Seb'in sarhoş vokalleri, horoz sesi gibi şeyler duyuyorum. Sonraki mp3'de zaten sarhoş olduğunu söyledi. Havası çok hoş olmuş.

20231114_1744-0_o-NathalieSebThimo-KeysRockTribe-Arco-peach-Okto-danibass-Jamtabasse-lionel_mess_i (02 22 - 04 22).mp3 +cyanite-analysis

Burasını aslında Arco için kestim, buradaki keman melodileri çok hoş olmuş. Alttaki gitarlar rat'in. Bas peaches, vokal, ritm elektronik altyapı Seb, benim sesler pek yok burada arkadaki kayan sesleri veriyorum. Sonlara doğru biraz ud sesleri falan ayıp olmasın diye. Devamlı karıştığı için ani bir bitiş var.