11.08.2023

Basla bağlandığım ikinci gün, tam istediğim sesi alamıyorum. Kulaklıktan yüksek bas geliyor, kayıtlarda düşük kalıyor ama diğer enstrümanlarla olan ayları da bozmamak için ses düzeylerini çok ellemiyorum. Çalarken telleri cızırdatıyorum ve tabii parmaklarım henüz alışmadı, yeni teknikler de öğrenmeye çalışıyorum ama bir zamandan sonra öğrenmesi de zor.

Bugüne özel Logic ile bu işi yapmak istedim. Logic içindeki Drummer çok daha kolay kullanımlı ve bası takip etme özelliği gibi bir şey var. Aslında bu özelliği de uzun süre test ettim, o kadar da takip etmiyor. Çok minik değişiklikler yapıyor ve kaydedilen bas kanalına otomatik bunu yapmıyor. Yani bunu canlı çalımda kullanmak oldukça zor, adamlar bunu düşünmemiş. Logic'in kulanıcı dostu olmayan arayüzünü de katarsak bu işten vazgeçtim.

Aynı zamanda cubase'de kolayca midi clock senkronizasyonu yapmıştım. Logic'te de senkronize oluyor ama loop başladığında ufak bir sendeleme yapıyor, midi in sinyali olarak bir şey komut gönderiyor ve sesin takılmasına neden oluyor, bunu düzeltemedim, Saatlerce uğraştım diyebilirim ve vazgeçtim. Belki reaperdan bir midi sinyali alıyor bilemiyorum, aynı ayarlarla cubase sorunsuz çalışıyor. Mevcut ayarları bozmayacak olsam belki reaper'dan değiştirirdim ama uğraşmadım artık, zaten Drummer o kadar da iyi değilmiş. Yine de eğlenceli olabilirdi, olmadığına üzüldüm.

Kayıtlar ilginç oldu, detayları kayıtlara yazayım burası çok uzadı.

20230811_2204-BassRockTribe-Chach (07 03 - 09 11).mp3 +cyanite-analysis

Chach çok uzun zamandan beri odaya girer ve çıkar, nedense bugün çaldı. Belki arada yine çalmıştır ama ilk kez onu buraya ekliyorum, bu bile kendi başına ilginç bir şey.

20230811_2235-BassRockTribe-matigrob-ratscro-tbfx-cyclops-synthia (30 05 - 34 10).mp3 +cyanite-analysis

Davullar ve sample'lar ratscro, basta cyclops, gitarda tbfx... matigrob da çaldı ama sesi çok kısıktı, söylediğim halde yükseltmedi, o yüzden ekleyemedim, var mı yok mu emin değilim. Benim sesler efektli bas sesi ama tabii gitar gibi duyuluyor arkaplanda...

20230811_2235-BassRockTribe-matigrob-ratscro-tbfx-cyclops-synthia (37 37 - 38 49).mp3 +cyanite-analysis

Burada ezan var :) ratscro açtı, ilginç oldu aslında, pek beğendiklerini sanmıyorum ama benim hoşuma gitti. Bionic arm konusu da önceki sample'daki kadın sesinin ameliyatla kendisine ait olduğunu söylemesi üzerine açıldı. Ben bir filmden hatırlıyorum dedim: Robocop'muş film, tam hatırladığım gibi değil ama bionic arm var, duygusallaştığı için kullanamıyormuş. tbfx tam olarak ne diyor bilemiyorum ama dalga geçiyor :) eğlenceli bir dalga geçiş olmuş ama güldüm. Bunu kategorize ederken nostaljik kategorisinde ezan ve bionic arm olarak ekleyecek olmam da ayrı bir komik olacak.