07.06.2023

Harika bir gündü. Kalabalık değildi ama müzik olarak ben çok keyif aldım. Flamenco adında bir mikrotonal ayarla bağlandım. 17 yy'dan bir ayar diye vermişler, daha önce birkaç kez kullanmıştım. Kayıtları kategorize ederken bu ayarlarla normal "equal temperament" ayarlarının güzel bir şekilde karıştığını fark ettim. Bir anlamda hem yerel hem geniş sesler elde ediyoruz. Bu ayarları başkaları da yapsa çok daha iyi sonuçlar elde edeceğiz ama henüz o aşamaya gelemedik.

Baştan sona Pancho_Darbuka vardı, kendisine teşekkür ediyorum. Yiorgos diye biri vardı, bu ilk ekleme olacak, Kanada'dan klavye ve bas sesleri duydum, hatta iki farklı kişi gibi bile geldi ama sormadım. Çok iyi çalıyordu.

Aslında 7-8 tane bölüm işaretlemiştim ama sadece 3 tanesini ekliyorum çünkü biraz karışmış.

20230607_2246-MtonalRockTribe-Yiorgos-Pancho_Darbuka (04 13 - 07 14).mp3 +cyanite-analysis

Pancho_Darbuka, Yiorgos ve ben şeklinde tüm kesitler. Yiorgos burada bas ağırlıkta veriyor ama klavye sesleri de olabilir, darbuka sesleri de her geçen gün daha güzelleşiyor.

20230607_2316-MtonalRockTribe-Yiorgos-vfjdbbhfdgil-Pancho_Darbuka (06 11 - 08 13).mp3 +cyanite-analysis

Farklı bir dünyaya geçmişiz gibi burada. Pancho_Darbuka'nın chatte yazdıklarını sonradan çevirdim. Bilgisayar kaldırmadığı için aynı anda çeviremiyorum. Biraz eski bir mac, çevirmek için site açarsam senkronizasyon kayabiilyor.

20230607_2328-Pancho_Darbuka-MtonalRockTribe-Yiorgos-jon (05 26 - 07 34).mp3 +cyanite-analysis

Bu da son bölüm, iyice uykum gelmiş durumdaydı aslında Türkiye'de güneş doğuyor, dünyanın diğer tarafında gecenin başlangıcı oluyor. Benim uyku vakitleri tüm dünyanın en uyanık olduğu vakitlere denk geliyor sanırım :) Pancho_Darbuka ve Yiorgos'a buradan özellikle teşekkür etmek istiyorum. Bu şekilde uzun süreli beyin senkronizasyonu nadiren gerçekleşiyor. Çalanlar uzun süreli müziğin akışına kendini bıraktıklarında da böyle güzel sonuçlar ortaya çıkıyor. Her şey harikaydı.