17.05.2023

Uzun ve güzel bir doğaçlama günü... Yine üç-dört sefer bağlandım, birlikte çaldığım herkes çok uyumluydu, baştan sona böyle olduğu günler çok nadir oluyor. İlk bölüm uyumlu olmasına rağmen fazla karışık olmuş, o yüzden eklemedim. İkinci bölümde Zef etkinlikği vardı, oradan bir tane ekledim. O kısım da güzeldi ama onda da karışıklıklar oldu. Günün sonu sabaha karşı bağlama (saz) frekansları ile çaldım, gelenler de harika katkılar yaptı.

 O bölümde birlikte çaldığım arkadaşlar şöyle: aeon, Pancho_Darbuka, lionel_mess_i, MetalHead. Gayet güzel bir bölüm oldu. Mp3 listesinde detayları yazacağım. 12 equal temperament yerine bu şekilde frekans oranları ile çalmanın genişliğini keşke herkese açıklayabilsem, yerel tınılar olmak zorunda değil, başka sistemler de var ama bu doğaçlamaları diğerlerinden ayıran başta zaten frekansların oranları, diğerlerinin sesler böyle olmasa bile bir genişlik alanı sağladığını düşünüyorum.

20230517_1816-KeysRockTribe-Bernd-ballpointmusic-testuser-Zef_Drums-Niederimom (24 09 - 26 09).mp3 +cyanite-analysis

Zef'in etkinliğinden bir bölüm. O davullarda... ballpointmusic bas, testuser gitarda (nick seçmemesi yüzünden hala eklemeyeceğim ama çok kez birlikte çaldık), Niederimom İspanya'dan biri, ilk kez blogdaki listelere ekleyeceğim.

20230517_2251-MtonalRockTribe-aeon-Pancho_Darbuka (01 18 - 03 23).mp3 +cyanite-analysis

Aeon geldi, sanırım baştan kısımları dinliyormuş ya da anında uydurdu. Ben o geldiğinde eski melodileri kapatmıştım, tekrar benzerlerini çaldım. Gitar perdeleri aslında uygun değil ama bir ara forma ses dönüyor, o da sanırım bükerek ya da tremolo kolu ile yapıyor.

20230517_2251-MtonalRockTribe-aeon-Pancho_Darbuka (11 52 - 13 59).mp3 +cyanite-analysis

Burda bize Pancho_Darbuka  katıldı, karanlık değişik bir havası varken güzel ayarlanmış darbuka sesleri eşlik etti, çok ilginç oldu bu şekilde.

20230517_2316-MtonalRockTribe-aeon-Pancho_Darbuka-lionel_mess_i-MetalHead-zygue-PiXeL-Darv-MattC (04 42 - 07 09).mp3 +cyanite-analysis

Bu bölümü de biraz miksledim, Tam olarak akış bu şekilde değildi, onu biraz düzenledim, sesleri dengeledim. Mesela MetalHead'in çaldığı distortion ritm bu bölümden hemen önceydi, buraya kaydırdım,  Arjantin'den lionel_mess_i'in sesleri de arada çok yüksek kaçmış onları düzenledim ve benim biraz yorgunluktan da kaynaklı çalamadığım yerleri törpüledim. Böyle ilginç bir sonuç ortaya çıktı.