14.04.2023

İlginç günlerden biriydi. Sabah jabah_guitabase'in etkinliği ile başladık, ben daha uyanamadan etkinlik bitti. İlerleyen saatlerde ara ara girip baktım. Pc_Studio yani seb sabahtan akşama kadar buralardaydı. Günün ortası (yani gecenin ortası aslında) kalabalık bir ortama daldım. Harika sesler vardı. Bernd ukulelesi falan inanılmaz duyuluyordu. Bernie alttan acayip güzel bir melodi vermiş, yani sanırım onundu, çok kalabalık olunca kim hangi melodiyi veriyor bir yerden sonra kayboluyor.

İşin püf noktası da burası, herkes birbirini dinleyip melodilerini geliştiriyordu, nadiren bu kadar sürekli oluyor. Bir saate yakın bu sürdü diyebilirim, başladığımız yer ile bitirdiğimiz yer gerçekten harikaydı. Bu bölümden iki kesit ekledim.

Son bölümde vio ile yine karşılaştık, son dönem sık sık karşılaşıyoruz ve bundan çok memnunum. Pancho_Darbuka ile birlikte doğu ezgileri yapıyoruz.

20230414_1929-SynthieJunkie-SpicyLacey-Pc_Studio-shavit_bass-Bernd-Bernie-Jamtabasse-KeysRockTribe-Regius-Roberto-javigavijogi (26 45 - 28 53).mp3 +cyanite-analysis

Alttaki melodi kimin bilemiyorum ama kesin Bernie var, baslarda shavit_bass, ukulele sesi Bernd, vokal Pc_Studio (yani seb), ben de klarnet sesi ekledim. Bu kadar güzel bölüme aletin ayarını maalesef tam yapamamışım, midi controller kısmını düzenlemeyi unutmuşum, o yüzden biraz bozdum, sonraki kısımda da midi controller olmadan çaldım. Olmasaydı iyidi ama yapacak bir şey yok, her türlü harika oldu.

20230414_1929-SynthieJunkie-SpicyLacey-Pc_Studio-shavit_bass-Bernd-Bernie-Jamtabasse-KeysRockTribe-Regius-Roberto-javigavijogi (41 41 - 43 43).mp3 +cyanite-analysis

Burda önceki kadroya ek olarak Regius İtalya'dan gitar ekledi, sesi bence biraz yüksekti ama melodileri çok hoştu. Bir de Jamtabasse perdesiz basları ekliyor olmalı, bir ara üç bas birlikte çaldı sanırım. Benim çaldığım klarnet melodisi (maalesef hatalı çalmışım biraz) bir yerden tanıdık ama bir an burada içimden geldi, aslında diğer melodiler olayı bu hale getirdi, burdan sonra da başka yere gitti, tam olarak NINJAM ruhu bu olmalı :)

20230414_2229-slick-fbn5-rAzzeL-KeysRockTribe-Pancho_Darbuka-roboticagent-vio (42 32 - 44 32).mp3 +cyanite-analysis

Sabaha doğru ilginç bir sonuç ortaya çıktı. rAzzeL arkadaki sesleri veriyor. Aynı zamanda keman da çalıyor ama o kısımlardan kesmedim. Baslarda vio, gitar sesleri de ekleyecek. Darbukada da tabii ki Pancho, ayarlardan mı bilemiyorum ama metronom sorunumuz var. Ben olmasın diye davul açtım ama mevcut seslere göre çalmak kayma yapıyor olabilir ya da belki buna neden olan başka bir sorun var. Arada senkronizasyon kaçıyor maalesef, sebebini bilmiyorum ama devamlı şikayet eden taraf olmak da istemiyorum :)

20230414_2329-vio-KeysRockTribe-Pancho_Darbuka-rAzzeL (01 29 - 03 31).mp3 +cyanite-analysis

Bu da oryantal bölüm, Pancho_Darbuka'nın Arap müziği sevdiğini duyunca biraz daha buna ağırlık verebilirim. Pek oryantal kullanmak istemiyorum yani bir yerde aynı şey gibi geliyor ama aslında çok farklı. Yani aynı acılı hava olabilir ama sesler ve aralıklar farklı. Burda rAzzeL akort yapıyordu, çalmadı yani.