01.04.2023

Bereketi bol bir gündü. Zef canlı yayın açmadan katılacağını takvimine yazmış, orada görüp ninjammers takvimine aldım, bildirim de geldi, ifttt hala sorunsuz çalışıyor. Bildirimden sonra hazırlanıp katıldım. Sesler harikaydı, umarım herkes benim kadar beğenmiştir.

Günün sonuna mikrotonal ile geçiş yaptım. Arnavutluk enstrümanı çifteli ile uğraşıyorum. Decentsampler kendi içinde scl dosyasını okuyabiliyormuş. Onu da deneme yanılma ile buldum, başka scl kullanmak mümkün yani, pek derinlikli bir ses değil ama yine de hoş. Mikrotonal ayarlardayken ransom ikinci seferdir geliyor, bend yaparak sesleri uydurmaya çalışıyor, bu sefer inanılmaz bir hava oldu, benim çok hoşuma gitti. Teşekkür ediyorum kendisine buradan, sanırım NINJAM'ın en sevecen karakteri kendisi, şu vakte kadar öyle bir izlenim verdi :)

20230401_1529-KeysRockTribe-Zef_Drums-ady-Schmi-Jamtabasse-stika (03 27 - 05 31).mp3 +cyanite-analysis

Zef davulda, Schmi saksafonda, hoş melodiler oldu. Schmi'nin dikkati dağınık gibiydi ya da biraz melodiler ters geldi bilemiyorum ama yine de çok hoş bir karışım oldu.

20230401_1529-KeysRockTribe-Zef_Drums-ady-Schmi-Jamtabasse-stika (25 01 - 27 03).mp3 +cyanite-analysis

Önceki kadroya perdesiz bası ile Fransa'dan Jamtabasse katılıyor. Sesi hep biraz yüksek ama çok hoş uydurmalar yapıyor, hem dinliyor hem uyduruyor. Perdesiz sesi de çok iyi.

20230401_1629-KeysRockTribe-Zef_Drums-Jamtabasse-stika-an-vio-Sudovia (14 58 - 17 41).mp3 +cyanite-analysis

Schmi ayrıldı, bu kesitin sonunda vio bir süper star olarak aramıza katıldı, harika işler yapıyor ama sanırım pek müziğimi beğenmediği için nadiren uğruyor :) Her ne olursa olsun ben onun müziğine bayılıyorum :) Jamtabasse'e dikkat edin.

20230401_2135-MtonalRockTribe-ransom-kevmo-fbn5 (05 56 - 07 59).mp3 +cyanite-analysis

Yukarda bahsettiğim ransom'ın bend ile eklediği melodiler, dinledikçe içime işliyor, çok acayip olmuş. Genel ambiyans da iyi oldu ama tek başına bu müzik böyle duyulmaz, bu kombinasyonlar bence çok değerli, kendim içinde olduğu için demiyorum. Kendimden ötesine ulaşabilme bağlamında diyorum, bunların gerçekleştiğinin kanıtları gibi. Ransom'a kucak dolusu sevgiler.

20230401_2234-MtonalRockTribe-gumus-Drummer-fbn5-trying_ninjam (22 42 - 24 52).mp3 +cyanite-analysis

fbn5 ile uzun süre perdesiz ve mikrotonal çaldık, perdesiz sesler birbirine andırıyor mu bilmiyorum ama vio'nun çalışına çok benzetiyorum (sonradan ekleme vio değilmiş, en azından ikisi aynı anda bağlıyken kontrol ettim :). Sormadım ama yanlış anlaşılabilir sonuçta... Neyse o da mikrotonal çalışmalara gelenlerden, bu kısım mikrotonal değil ama etkisi devam ediyor gibi, çok kişi vardı ama katılmadılar. Bilemiyorum bazen fazla mı çalıyorum diyorum ama durunca da olmuyor ki... Yarısında bir hata yaptım ama hata da müziğe karışmış, nadiren oluyor bu.