29.03.2023

Kendine has günlerden biri. Türkiye'den iki arkadaşı görünce bağlanmak istedim.  Eskiden beri bağlanan iki kişi, bir tanesine garaj üzerinden ulaştığımı hatırlıyorum, belki her tarafa ilan koyunca akıllarına düşürmüş olabilirim bilemiyorum. İlk fena değildi ama sonra ortalık çok karıştı, bu arada oluyor ama her ne kadar ortalık karışsa da birlikte çalmak isteyenler bir arada kalıyor, bu iki arkadaş maalesef diğer odaya geçti :) Yani Türk'ün Türk'den başka dostu yoktur sözü burada pek geçerli olmadı, şaka ediyorum elbette müziği beğenmeyince herkes değiştirebilir, kaldı ki gerçekten ağır bir kaos vardı ama çalarken de pek birbirimizi anlayabildiğimizi düşünmedim. Burda da aynı dili konuşsak bile müzik dilimiz çok yabancılaşmış diyebiliriz, daha sürekli çaldığım arkadaşların dillerini hiç bilmiyorum ama kesinlikle bir uyum oluyor.

Kesitler ikinci bölümden başlıyor. Ben tam çıkacakken Denis geldi, tekrar hastaneye yatmış, hastaneden sample kullanarak buraya bağlanabiliyor. Çok hoş şeyler çıktı. Umarım çabucak iyileşir. NINJAM'ın koca yürekli insanlarından...

Son bölümde de mikrotonal bağlandım, netten bir ayar bulunca heyecanlandım, hemen programı kurup bağlandım. Mikrotonal ayarlar sıkıntılı, bu sefer iki nota mikrotonaldi yani uydurmak nerdeyse imkansız ama ransom ve jabah_guitabase ile eğlenceli vakitler geçirdim diyebilirim, ikisine de teşekkür ediyorum.

20230329_1729-Waii_D-peaches-KeysRockTribe-Denis-diekm-kibot-SQ_BASS (03 59 - 06 16).mp3 +cyanite-analysis

Baslar peaches, elektronik altyapı Waii_D, vokalini çok az duydum. Sample'lar Denis, en alttaki sesler de sanırım diekm, nick yeni. Pat diye gelip ambiyansı artırdı. Çok hoştu.

20230329_1729-Waii_D-peaches-KeysRockTribe-Denis-diekm-kibot-SQ_BASS (38 05 - 40 04).mp3 +cyanite-analysis

Aynı kadro son kısım diyebilirim. Ortak müziği paylaşarak aynı hisleri de paylaştığımızı düşünmekteyim, bunlar da kanıtı :)

20230329_2357-MtonalRockTribe-ransom-jabah_guitabase (07 31 - 09 50).mp3 +cyanite-analysis

Bu da bahsettiğim mikrotonal bölüm. Albanian Cifteli scl şeklinde ayarları decentsampler yapımcısından alıp kullandım, sesler de ona ait, youtube videosundan buldum, frekanslar bana tam doğru gelmedi ama tam olarak hüseyni sesleri kullanılmıyormuş ama ne olursa olsun mikrotonal olan bir ses sisteminde normal seslerle birebir örtüşen diğer notaları olması garip, çok ufak farklar da olsa diğer notalar farklı oluyor. Esas havayı veren de bir ya da iki sesteki 30-40 cent civarı mikrotonalla oluyor. Bölüm başında ransom basla bend yaparak uydurduğunu söyledi, eğlenceli bir insan, kesitin son bölümünde jabah biraz çalıyor, ritmler onun, o da bend ile sesleri uydurmaya çalışıyor.