27.03.2023

Çok uzun süreli bir jam günüydü. Toplamda 5-6 saat çaldım.  MZ_Drums ile başladık, sonra Waii_D geldi, bağlantı sorunu yaşıyordu, benim de ara vermem gerekliydi, birkaç saat sonra yine bağlandım, hala buralardaydı ve ilk defa Ermanistan'dan bağlanan kişiler gördüm, önce bir gitarist, sonra diğeri geldi. Müziklerimiz ve doğaçlamalar hakkaten çok yakın.

Günün sonunda da gumus Amerikalı arkadaşlarla çalıyordu, onlara katıldım. Slick uzun zamandır yoktu, tekrardan gelmiş, o bölüm biraz karışık oldu ama son bölüm çok eğlenceliydi.

20230327_1408-MZ_Drums-KeysRockTribe-ray-JasonHarris-sergi-Max-sumo (14 09 - 16 20).mp3 +cyanite-analysis

Eğlenceli bir bölüm. sumo İsrail'den klavyeleri ekledi. JasonHarris da Amerika'dan bir basçı. Davullarda MZ_Drums var, onla başladık ve buraya kadar geldik, gayet hoş oldu. Herkese teşekkürler.

20230327_1429-sumo-JasonHarris-KeysRockTribe-ray-MZ_Drums-sergi-Psy-tatanca-Andrey_Gen-shavit_bass-Neo-ady (26 20 - 28 26).mp3 +cyanite-analysis

Burası bence folk havasında ama cyanite folk pek bulamıyor. Klasik müzik zannediyor bunu, bakalım analiz sonucu ne olacak. Gitarlarda Psy, davullar yarısından sonra geliyor, tatanca çaldı, akustik davul mu bilemiyorum ama sesleri çok iyi. Bazen akustik diyorum elektronik çıkıyor, ondan ihtimalli konuştum.

20230327_1429-sumo-JasonHarris-KeysRockTribe-ray-MZ_Drums-sergi-Psy-tatanca-Andrey_Gen-shavit_bass-Neo-ady (38 24 - 40 26).mp3 +cyanite-analysis

Aynı kadro devam ediyoruz. shavit gelmişti ama burada duyamıyorum, belki bu bölümün bitişine doğru gelmiştir. Sonra Andrey geldi yine devamlı solo şeklinde olduğu için oraları kesemedim. Devamlı ona bunun hatalı olduğunu söylüyorum ama pek umrunda değil :)

20230327_1740-Waii_D-_-fab973-KeysRockTribe-playerkey (24 46 - 27 27).mp3 +cyanite-analysis

_ nickli Ukrayna'dan bir gitarist, çalım tarzını Defter'e çok benzetiyorum ama bir türlü cevap vermiyor. O yüzden işaretleyemeyeceğim. Ben geldiğimde Waii_D ile çalıyorlardı, katılıp böyle bir şey ekledim, aşırı duygusal bir şey olmuş. 

20230327_1740-Waii_D-_-fab973-KeysRockTribe-playerkey (35 10 - 37 12).mp3 +cyanite-analysis

Waii_D'nin "sen ailedensin" sözleri, her zaman yüzümü gülümsetiyor. Ramazanı sordu bugün bana, dedim ben pek müslüman sayılmam ama müslüman mahallesinde yaşıyorum :) Ortalarda Rusya'dan çılgın bir klavyeci geldi, playerkey inanılmaz şeyler ekledi. Biraz karıştı sonra ama çok hoştu. Burada genel odaların herkese açık olması ve aniden olayların bu hale gelmesi tam olarak NINJAM ruhunu yansıtıyor, bazen inanılmaz kaos oluyor ama bu tarz sonuçlar için değer diyorum.

20230327_1829-Waii_D-_-KeysRockTribe-playerkey-Murloc-ady-Boris (32 59 - 35 29).mp3 +cyanite-analysis

Burada Fransızca sözler var neler söylüyor bilmiyorum, yine aşırı duygusal bir bölüm, trompet ve ud sesi ile eklediğim melodiyi muhtemelen ilk kez çaldım, aniden hiçlikten böyle melodiler doğmasına seviniyorum, basit bir melodi ama bence yine de etkili olduğunu düşünüyorum. Benzer şekilde Waii_D ile başlayan ilk kesitte de minik melodiler var.

20230327_2329-slick-Krue-gumus-cyclops-KeysRockTribe (09 18 - 11 24).mp3 +cyanite-analysis

Günün sonu Krue ile birkaç kez denk gelmişiz ama ilk kez çaldık sanırım. Konuşkan solo seven biriymiş ama soloları konsepte uygun gibi, burada fena olmadı diye düşünüyorum. Üst üste bir kaç ritm birden ekledim sanırım slick'i çıldırttım :)