27.02.2023

Bir önceki jam karman çorman olmuştu, hiç buraya eklemedim ama bu jam baştan sonra harika oldu. En azından benim için öyle oldu, umarım çalanlar da öyle hissetmiştir. Baştan sona senkronize zihinler şeklindeydi, aniden gelişen melodiler bile vardı. Belli bir konsantrasyondan sonra tasarlanamadan melodiler akmaya başlıyor, her zaman bu seviyeye çıkılamıyor ama bugün oralardaydık, herkese teşekkürler.

20230227_2004-pipax-Pc_Studio-polkadot-MetalHead-ratscro-KeysRockTribe (18 54 - 21 27).mp3 +cyanite-analysis

Ben odaya girdiğimde pipax ve polkadot çalıyordu, diğerleri çalmıyordu. Birlikte çaldık, buradaki kesit başında polkadot biraz çalmayı bırakmıştı, bu bölüm başladıktan sonra tekrar başladı, pipax'ın sesleri çok iyi. Bu arkadaşla ilk karşılaşmam biraz tatsız olmuştu ama jam konusunda kendi tarzı olan, çalınanı dinleyip üzerine ekleyen biri.

Bu bölümde alttan bir melodi hissiyatı geliyor, benim sesler biraz kısıktı, yükseltmek istemedim ama ambiyansı güzel vermiş. Son bölümde sanki aynı yerde çalıyormuşuz gibi farkı bir yere geçmişiz, aslında pipax oraya geçmek istemiyordu, sonra kısa bir duraksaması değişen bu farklı bölümü dinlemek ile ilgilidir diye tahmin ediyorum.

20230227_2029-pipax-KeysRockTribe-polkadot-MetalHead-ratscro (03 33 - 05 35).mp3 +cyanite-analysis

Bu da aynı kadro ikinci kısım, ben uydurmaya çalışıyorum, güzel bir kaos oluyor, aslında kaos değil de ikili melodi ancak bu kadar olur, güzel karışıyor. Sonra bütünleşip aynı noktaya geliyoruz. Sonunda ben sesleri değiştirince olay bitmiş gibi oluyor ama burada bitiş de zor iş.

20230227_2146-cyclops-slick-tbfx-yampa-rskrivo-danibass-KeysRockTribe (40 31 - 42 39).mp3 +cyanite-analysis

Kayıtlar arasındaki ses farkını duyabilirsiniz, benim ses seviyesi aynı, diğerine göre düşük buna göre yüksek kalıyor. Amerika'lı arkadaşlarla sabah takılmalarındayım. Basta cyclops, slick davulda yine çılgına döndü, böyle çalışmalardan sonra uyuyup uyanınca değişik bir beyin yapısına geçiş yapılıyor, hala döngüler çalıyor. O his geçmiyor. Bu bölüm sonunda yine beklenmeyen hoş bir melodiye geçiş var. Biraz bizden melodiler gibi ama benim çok hoşuma gitti. Bu arada yampa gitarda kısık sesteydi, güzel eklemeler de yaptı ama hangi ülkeden olduğunu unuttum. Bu ilk karşılaşmamızmış.

20230227_2229-yampa-cyclops-slick-KeysRockTribe-Louie_SFO-tbfx (00 00 - 02 29).mp3 +cyanite-analysis

Aynı kadro aynı melodi, bu sefer melodi de bölünmüyormuş ama nedense kayıt bitmiş yeni kayıt başlamış. Odadan çıkan olduğu zaman da kayıtlar bitiyor, nadiren de olsa şarkıları bölüyor ama tema birazcık değişmiş yani ziyanı olmamış.

20230227_2255-cyclops-KeysRockTribe-slick-tbfx-yampa (13 03 - 15 06).mp3 +cyanite-analysis

Son bölümün son kısmı iyice çıldırmalara geçildi. Ben artık yetişemedim, çıkarken klavyeyi o kadar hızlı çalamadığımı söyledim. Bu bölüm keşke bu kadar hata yapmasaydım ama parmaklarım yetişmedi, slick çıldırınca yetişemedim. tbfx gitarda diğer sesler olmalı, kalanlar bir önceki ile aynı, fazladan sesleri ben ekliyorum. mesela bu bölümde 4 tane kanaldan ses veriyorum.