25.12.2022

Ninjam felsefesini çok güzel yansıtan bir doğaçlama günüydü. Tabii böyle bir felsefe varsa bunu az sayıda da olsa çalanlarla paylaştığımı görünce çok seviniyorum. Bugün yine çok geç, sabahın ilk ışıklarında bağlandım, çalanlar dağılmak üzereydi ya da belli bir noktaya gelmişlerdi, bilemiyorum.

Ardından çalmaya devam ettim. Kanada'dan ilk sefer (iki kere denk gelmişiz ama bence bu ilk) birlikte doğaçlama yaptığımız biriyle çok hoş bir kafaya ulaştık diyebilirim. O da katman katman çalışıyor, dinliyor ekliyor ve sonunda soloyla ortalığı yıktı geçti, bu kadar güzel solo ekleyebilip beklemesi de ayrıca takdir edilesi, normalde bu solonun çok daha azını teknik olarak çalabilenler baştan sona bunu göstermeye çalışıyor, her türlü saygımı kazandı, discord ve telegram'ı haber ettim ama gelmedi, keşke gelseydi tam olacaktı :) Bazen unutuyorlar bakalım tekrar karşılaşırsam tekrar edeceğim.

Neden ısrar ediyorum? Çünkü bu katmanlı doğaçlama tekniğindeki arkadaşlara yapılan çalışmalar çok daha iyi oluyor, en azından bir kanaldan irtibat halinde kalabilirsek birlikte çalma ihtimalimiz artar, tüm mevzu bundan ibaret aslında...

20221225_2024-ChuckNovice-KeysRockTribe-X_Rodhes (03 01 - 05 38).mp3 +cyanite-analysis

Bunda davul ve basları zaten eklemişti, onun üzerine ud ve kontrbas sesleri ekledim, en altta da lavta sesi var. Böyle bir başlangıç, diğer kısımlar bu temel melodilerin üzerine ufak değişikliklerle eklenen ve değişen yerler olarak devam ediyor, sanırım davul bas hiç değişmeyecek, bir de onları değiştirebilsek fevkalade olacak.

20221225_2024-ChuckNovice-KeysRockTribe-X_Rodhes (09 45 - 12 07).mp3 +cyanite-analysis

Burda önceki melodilere ek olarak clean melodiler geliyor, bir kısmını döngüye alıp arkaya ekliyor, bir kısmı clean şeklinde kalıyor, her türlü çok beğendim. Davul bas aynı. Sonuna doğru esas akorları kapatıyorum.

20221225_2024-ChuckNovice-KeysRockTribe-X_Rodhes (21 23 - 24 55).mp3 +cyanite-analysis

Başladığımız noktadan buraya yolculuk ettik, çok farklı değil ama küçük değişimlerin ve üst üste eklenen melodilerinin özellikle ninjam içinde çok etkili olduğunu düşünüyorum, kesintisiz dinleti ancak böyle mümkün olabilir. Tek eksikliği distortion solo başlamadan önce sesi biraz açık kalıyor, onu fark edip kısıyor, bu yani :)