19-20.06.2026
Kısa kısa iki günlük jam'leri tek blog halinde yazıyorum. Biraz süreyle de ilgili, bir jam'i dinleyip biraz miksleyip ayarlamak belli süre alıyor, çok kısa jam'leri birleştirince işlemler daha kısa sürmüş oluyor.
İlk günde eğlenceli ilginç hoşluklar, ikinci günde yine eğlenceli ilginç hoşluklar ama aynı zamanda garip bir sürpriz de vardı.
WalazaMan ve Carrot_N_Sticks bir odada çalıyordu, bağlandım. Carrot_N_Sticks "kusura bakma test yapıyoruz" gibi bir şey dedi. Dedim, sorun değil ben de test yapıyorum, yeni sistem ve interneti deniyorum (sonunda fiber geldi).
Meğer olay Bekçika'da canlı bir performansmış. WalazaMan bir çeşit livelooping performansı yapıyor, Carrot_N_Sticks de ona davulla eşlik ediyor. Buraya kadar her şey normal ama beni anında mute etmişler. Bir süre sonra mute ettiklerini fark ettim. Çok kibar arkadaşlar olduklarından alındığımı söyleyemem. Yani elbette özel bir gösteri ise mute edebilirler ama durum buysa özel odada yapmaları gerekirdi.
Burada iki ihtimal var. Ya özel oda açmayı bilmiyorlar, istemediler ya da kullanıma hazır özel odaları bilmiyorlar. JamTaba ile bağlanınca herkesin bir tıklama ile bağlanabileceği özel odaları göremiyorsunuz. reaNINJAM ile bağlanınca listenin en altındaki getaroom ile başlayan odaların içinde hem özel hem o sisteme ait genel odaları istediğiniz isimle oluşturabiliyorsunuz. Çok pratik...
Normalde "public" bir etkinliğe herkes katılabilir, herkes herkesi mute edebilir ama bunun adil olan tarafı müziği bozduğu ölçüde, olması gerekir. En azından ben öyle yapıyorum. Yani ayın 19'da yaptığımız jam'de devamlı solo atan, hiç susmayan ve ton dışı sesler veren arkadaşların hepsini mute edip öyle miks aldım.
Ancak ayın 20'sinden paylaşacağım 2 mp3'te benim kanalda böyle bir şey söz konusu değil. Devamlı solo çalmıyorum, müziği bozmamaya özen gösteriyorum, melodiler ve katkılar yapmaya çalışıyorum. Kanıtlarım aşağıda yani ama tabii canlı bir gösteri olduğundan beni mute etmeyi tercih ettiler. Ben de mevzuyu anladıktan sonra kibarca sizi rahatsız etmiyorum umarım falan dedim, ne dese beğenirsiniz, sıkıntı yok, seni zaten mute ettik :)
Dediğim gibi Fransızca konuşma sesleri geldikçe bir şeyler olduğunu fark ettim ama tabii İngilizce'yi zar zor anlıyorum, Fransıza'da tek kelime bilmiyorum.
Her durumda ben çok eğlendim, iki jam seansı da çok eğlenceliydi.
20260619_1949-1-CrimsonCruizer-RockTribe (06 52 - 09 02).mp3
Sevgili CrimsonCruizer'ı dinleyip bağlandım. Kendi tarzında çok hoş müziği var. Aynı zamanda çok çok güzel sesi de varmış. Ben gitar amfi efektli lavta sesi ve vokalle katıldım. Vokallerle eğlendi, birlikte söyledik, çok eğlenceliydi. Tek sorun bu altyapının bir saate yakın sürmesi, ekleyeceğim diğer dört mp3'de aynı altyapı üzerine, harika bir altyapı ama bu kadar uzun biraz sıkıntı tabii. Bir de yeni mikrofon ayarlarım klavyenin tuş sesini çok aşırı almış. Önceki mikrofon ayarları hem daha kötüydü hem limitter'a takıldığında klasik gitarla patlıyormış. Şimdi tek vokalli olarak fena duyulmuyor ama bu sefer de klavye tuş sesleri geliyor.
20260619_1949-2-CrimsonCruizer-RockTribe-Clarky-ransom (14 14 - 17 13).mp3
Davulcu bir arkadaş da katılmıştı ama davullar kapatılmadığı için maalesef gitti. Basta ramsom Amerika'dan, hoş gitarlar Clarky'nin (o da İngiltere'den). Burada vokaller düet şeklinde başlıyor. CrimsonCruizer vokalleri aynı kanalda olduğundan sesini artıramadım. Ben de vokal kanalını ayırmıyorum ama ayırmak daha mantıklı aslında.
20260619_1949-3-CrimsonCruizer-RockTribe-Clarky (18 43 - 21 55).mp3
Burda ani bir bizden melodilere dönüş ve tabii ki zikir. Arada zikir havasına giriyorum artık utanmadan zikir çekiyorum, kimse de kardeş ne yapıyorsun demiyor. Bir taraftan komik ama hoşuma gidiyor. Buradaki ince sesleri daha iyi verebilirdim yani vokalimi geliştiriyorum ama tamamen kendi kendime, sesleri genelde doğru veriyorum, kendi kendime çalışırken analiz ediyorum ama sorun net duyulmuyor. Bunun mikrofonla mı yoksa vokal tekniği ile mi ilgisi var bilemiyorum. Muhtemelen vokalimle ilgili çünkü kendi kendime de o pürüzlü sesi duyuyorum.
20260619_1949-4-CrimsonCruizer-RockTribe-Clarky (25 26 - 28 33).mp3
Burada tekrar blues havalarına dönüyoruz. Gitardaki olayı Clarky ekliyor. Onun verdiği sesleri vokalle tekrar etmeye çalışıyorum sonra düet başlıyor, çok hoş bir bölüm oldu bence. Son kısımda CrimsonCruizer da kelimeleri bırakıp seslerle konuşmaya başlayınca işte o zaman tam anlaşıyoruz diyebilirim. Böyle bir dil olsa komik olmaz mıydı? Belki vardır ve gerçekten konuştuk, öyle hissediyorum.
20260619_2021-CrimsonCruizer-RockTribe-0cean- (01 45 - 04 28).mp3
Fransa'dan 0cean katılıyor, onun da tonları daha güzelleşmiş, önceki tonlarına göre çok daha doğal duyuluyor ve devamlı solo yerine çok hoş ekleme yaptı. Devamlı solocu ekolden kendisi ama ona rağmen harika oldu. Burada yine hüzünlü yarım sesli vokaller... Sesimi inceltmeden önce biraz detone diyarlarına geçmişim.
Bu arada 44.1 khz ile 48 khz farkı var gibi, çaldıklarım çok daha kolay quantize oldu. Sesler çok daha yerli yerindeydi. Bir önceki jam'de bunu anlatmıştım. Tekrar eski ayarlara dönmüş oldum.
20260620_1148-WalazaMan3-Carrot_N_Sticks-RockTribe (02 43 - 04 40).mp3
Elektro klasik gitar, kulaklık olmadan mikrofonla ses kayıt alma şeklinde test için böyle işler ortaya çıktı. Tabii yukarda da anlattığım gibi bu müziğin benim kanalı Belçika'da duyulmadı. Carrot_N_Sticks duydu mu bilemiyorum, komple mi mute ettiler yoksa sadece yayından mı kestiler fikrim yok. Bu arada Carrot_N_Sticks twitch yayınları da yapmış, onu da yeni fark ettim. Birçok güzel imkanı olan yetenekli güzel insanlar keşke tüm bunları hep birlikte yapabilsek ama muhtemelen sadece kendi aralarında yapma niyetindeler.
Belki tek kişilik gösteri olarak düşünmüş olabilirler bilemiyorum ama detayları yukarda anlattım, diğer insanların katılmasını istemiyorlarsa özel bir odada çalmaları gerekiyor.
20260620_1148-WalazaMan3-Carrot_N_Sticks-RockTribe (09 55 - 13 21).mp3
Buradaki klavye ve diğer her şey WalazaMan'ın, yaptığım sadece onun müziğine destek olmak, elimden geldiğince melodik cümleler eklemek yani baştan sona sesi bozan bir şey eklemiyorum. Burada ve önceki kayıtta başlarken kısa bir süre bozuk sesler ekledim ya da kayda başlarken arada aksadığı oluyor, onları mikste çıkarttım ama zaten bu canlı performansta da aksamalar olabilir, o tarz şeyleri şu an bu örnekte de duyabilirsiniz.
Elektro klasik gitar sesi ve rahatlığına da vuruldum. Çalarken çok keyifli oluyor. Tabii keşke karşı tarafta bu keyfi alsaydı diyeceğim ama bakalım bir dahaki sefere...
Bu son iki mp3'de clipping vardı çok müdahale etmedim, normalde comp üzerindeki limitter yeterli gelmedi, reaper'ın limitter'ı da çok bozuyormuş, özellikle ayarsız yüksek seslerde ya da zillerde direkt duyuluyor. Son halini kimse analiz ettirmez ama yine de eklemek istedim. Belki sesleri biraz daha kısıp comp değerlerini artırsam düzelirdi ama o kadar ince bir ayar yapmak istemedim.

Post a Comment