09.04.2024

Nerdeyse 15 gündür çalamıyorum. Yakın çevremde sağlık sorunları yaşandı, bunun da etkisi oldu ve normal zamanlara göre çok daha az boş vaktim kalıyor. Online jamming tüm hayatın yolunda gittiği güzel boş vakitler için var gibi görünüyor. En azından temel olarak...

NINJAM ortamında sıkıntılar sürüyor. Daha iyiye gitmeyi beklerken sorunlar eksik olmuyor. Önce güzel olanlardan başlayayım, sona bu durumu ve açıklamasını ekleyeyim.

Bugün çalmayı pek düşünmüyordum ama chox ve ratscro'yu ninbot odasında takılırken görünce katılmak istedim. Çok kısa bir jam session oldu, 1 saati bile bulmadı ama nerdeyse o kadar vaktim vardı, daha fazlası için kalamadım. Artık geceleri de daha erken uyumam gerekiyor.

20240409_1748-ratscro-chox-KeysRockTribe (8 57 - 11 50).mp3 +cyanite-analysis

Hayal edin, bu müzikle ilgili görseller de olsa harika olmaz mıydı? Maalesef ikna edemedim. Örneğin parça parça oluşan orman, dallarda yürüyen bir tırtıl ve başkalaşım geçiriyor, bu genel hikaye bile olabilir, sadece görsel bile olabilir. Burada bas sesleri chox'un trilian ile, gitarlar ratscro, diğer sesler benim.

20240409_1748-ratscro-chox-KeysRockTribe (12 38 - 15 02).mp3 +cyanite-analysis

Devamı, yakın bir yer benim seslerdeki kesinti trompet seslerini çağırmam ve ayarlamak için gereken süre, her seferinde ayrıca ipad'ı midi controller olarak da ayarlamam gerekiyor :) Tatlı bir bölüm olmuş, ben çalarken ve dinlerken keyif aldım. Tek eksik, nerdeyse bu kafada birbirini dinleyen arkadaşlarla her jam'in bir hikayesi ve görseli olabilir, bunu yapamıyoruz. Her şey orada hazır duruyor ama birleştiremiyoruz. Bu bölümün sonunda paul da çalıyor ama kısa bir bölüm olduğu için onu eklemedim. 

20240409_1748-ratscro-chox-KeysRockTribe (36 38 - 39 21).mp3 +cyanite-analysis

Son bölüm, ratscro seslerinde dip gürültüsü var, diğer kayıtlarda duyulmuyor. Birazcık kısmaya çalıştım ama bu bilgisayarda tam olarak noise gate yokmuş. Bu kadar oldu yani ama yine de fark etti birazcık. Burda görsellerin hikayesi biraz daha karanlık havaya geçiyor ama aynı zamanda 16 bpi'yi 8 bpi bölüşerek çaldığımız için ilginç bir etkileşim oldu. Ben otomatik olarak bu şekil çalıyordum yani bekleyerek ama bu şekilde ratscro çalmayı önerdi, hoş da oldu. 

Dediğim gibi bu ve benzeri jam'in tek eksiği bunları bir video stream haline getirememek. Keşke işin zor kısmını yapan birbirini dinleyen arkadaşlar da bu görselleştirme konusunda destek olsa...

+

Bahsettiğim sorunlara geleyim. Sevgili Seb bir anlamda Jam in Peace olayından çekildi. Yani tam olarak bunu söylemedi ama mevcut şartlarda JamTaba kullanmayacağını söyledi. 15k üstü frekansların kesildiğini söylüyor (ki haklı) ama bu kısıtlama zaten şu an spotify'da bile var. Yani belli seviyenin altında zaten 20k'ya kadar kaliteyi kimse sağlamıyor. Ayrıca belli yaştan sonra duyamadığımız frekanslar bunlar, bilemiyorum yani tam olarak gerçek gerekçe bu muydu? Bazı şeylere kızıp da bahane mi etti bilemiyorum.

Ayrıca reaNINJAM'ın yeterli olduğunu söylüyor ama anladığım kadarıyla aslında pek bir fark yok. reaNINJAM'ı da midi clockları birleştirip dışardan kullanamadı, yani istese bu ayarı da yapabilirdi, çok fazla uğraştığına eminim ama yine de ne olursa olsun devam edebilirdi.

Telegram'a dışardan yazdığı mesaja cevap olarak uzun bir yazı yazdım. NINJAM Felsefesi adında ve içinde konuyla alakalı aklıma gelen her şeyi yazdım, detayları orada bulabilirsiniz.

Son durumda Jam in Peace kanalından ayrıldı mı? Bilemiyorum, en son bilgilerinin silinmesi ve yayınlarının private yapılmasını istemişti. Emin olup olmadığını sordum ama cevabını alamadan nextcloud kapandı, yani ne diyebilirim? Gerçekten çok garip. Kolektif bir hassasiyet olmadığı ya da bir şeylere kızdığı çok açık. 

Ben tek başıma bu kanalda yayın yapmaya devam etmeyeceğim. Eğer dediğim gibi müzikle iletişim kurabilen insanlar aynı zamanda bunun görsel bir tarafının olmasının günümüzün gerekliliği olduğunu anlayıp katılmak isterlerse bunu stream'e çevirmek için tüm imkanlara sahibiz, bunun olabildiğini zaten gösterdim. Sadece random olarak üretilen görseller bile belli bir güzellik veriyor. Belki bunu zamanla görsel sanatçılarla yapmamız mümkün olabilir. İşte o zaman gerçek anlamda bir "online live show" seviyesine gelebilecek, şimdi sadece hobi niyetine...