07.03.2024

İlginç jam günlerinden biri. Sergi ile boğa illüstrasyonu üzerine bir deneme yapmak için buluştuk. OBS sahnesinde boğa koşarken görülüyor ve onun üzerine çalıyoruz. Aynı zamanda bir önceki jam'de denediğim beyaz tahta paylaşımı vardı.

İlk bu şekilde ilerledik, daha sonra tahtaya insanları çizmeye davet ettim ve eğlence başladı. Ortak görselleştirme ve o anı ölümsüzleştirme arasında olaylar ilerledi. Elbette çizimler henüz müziği desteklemiyor ama eğer bunu mümkün hale getirsek harika olabilir. Şu an sadece bir hatıra defteri gibi çalıştı, bu şekilde de yeterine eğlenceli ama neden daha fazlasını yapmayalım ki?

İlk bölüm ninbot odasında ikinci bölüm jaminpeace odasında, ikinci bölümün arşiv kaydı ninbotta yok, dosya isimlerini benzeterek kendim yazdım.


20240307_1322-sergi-_-KeysRockTribe-Vladas_Garastas [00 05 - 02 05].mp3 +cyanite-analysis

Bu hemen başlangıçtaki bölüm, boğa konseptine uygun, biraz fazla hüzünlü sanırım. Davulda  Vladas_Garastas (ilk eklememmiş, devamı olursa listelere alacağım) var çok hoş bir tınısı var. _ Rusya'dan bir gitarist, daha önce de denk geldik ama nick seçmediği için listelere ekleyemiyorum. Tanıdık bir havası var ama konuşmuyor. sergi ile zaten haberleşip başlamıştık.

20240307_1422-KeysRockTribe-shavit-Youssef-peach-massimo-tatanca-Gitano [2 10 42 - 2 12 50].mp3 +cyanite-analysis

Oda dolu olduğu için diğerleri bağlanamadı, Seb'in açtığı odaya geçtik ama Seb daha çok görsellerdeydi. Akışta sesini ve eklemelerini duydum ama bugünkü kesitlerde yok, az az yine sesler geliyor gibi. Burada Youssef var, Fransa'dan ud çalan bir arkadaşımız. Daha önce karşılaşmıştım ama sonra denk gelmedik. Frekans listesini istemiştim ama göndermedi. Bence fazla yerel tınıda kalıyor, yani enstrümanın sesi ve çalışı harika ama herkes bu kadar yerelde kalmak ister mi? Ondan emin değilim. Keşke bana mikrotonal ayarlarını üşenmeyip gönderse ve hep bu yerellerde kalsak ama bunun için özel bir seans yapmak lazım. massimo piyano sesleri, shavit elbette basta, Gitano esas melodileri verdi yine, hoştu.

tatanca davulları her zaman harika, onun sesini biraz arttırdım. Bu bölümde peach efektle hoş eklemeler yaptı ama her zaman söylediğim gibi ses seviyeleri bu kesitte de dinleyebileceğiniz gibi oldukça yüksek :)

20240307_1422-KeysRockTribe-shavit-Youssef-tatanca-Gitano [2 27 46 - 2 29 54].mp3 +cyanite-analysis

Burada Youssef arada fazla etnik havalara geçiyor ama yine de güzel duyuluyor, ilginç bir havası olmuş. Fazla kişinin yarattığı kaos aslında olasılıkları azaltmaya başlıyor gibi, bu bölümde çalan fazla değil ama odada fazla, belki bunla ilgisi olabilir ya da belki tam olarak görev dağılımı doğru olmamış olabilir. 

Ne olursa olsun eğlenceli ve hoş bir gündü, herkese teşekkürler.

Bir de şuraya dikkatinizi çekmek isterim: chox bugün jam'de daha az çaldı ama görsellerde tam güçle çizdi, onun köşesi ve eklediği "first drawing" işareti beni gülümsetti. Kolektif olarak yapılana verdiği katkıya her zaman minnettarım.