02.01.2024

Yeni yılın ilk jam'ı... Pek fazla kimse yoktu. NINJAM'da da az kişi var ama müdavimlerden de görmezden gelenler gün geçtikçe artıyor gibi :) Hepsine buradan selam ediyorum.

Diğer taraftan chox için özel bir teşekkür etmem gerekir. Örneğin bugün o kadar da müsait olmadığı halde odadaydı, en son yetişip çaldı. Bu konuya desteği büyük, yıllardır birlikte çaldığımız arkadaşlar yok youtube'muş yok kameralarmış falan diye beğenmiyor, daha yeni tanıştığımız bir arkadaş gelip sanki yıllardır birlikte çalıyormuşuz gibi katkı veriyor. Gerçekten çok ilginç.

Yanlış anlaşılmak istemem elbette kimse gelip zorla çalmak zorunda değil ya da müziği beğenmek zorunda değil ama benim tüm jam'lerim açık kapı politikalı, kaydettiğim loop'ları anında kapatabilirim, yeni fikirlere açığım ya da ne çalmak isterlerse, jazz falan çalamıyorum diye sıkıntı yapanlar var biliyorum ama bunun haricinde zaten müzik kolektif, birlikte oluşturmaya gelmeyen neden odaya geliyor ya da bu çerçevenin nesini beğenmeyip çıkıyor, hiçbir şey anlamıyorum.


20240102_1927-graham_bass-Catelo-MtonalRockTribe [07 01 - 09 01].mp3 +cyanite-analysis

graham_bass ve Catelo birlikte çalarken onlara katıldım. Gayet hoş olmuş. graham_bass loop yayın için iyi değil dedi ama hiç önemli değil güzel duyuluyor dedim, gayet de öyle duyulmuş. Tatlı bir loop, üzerine eklediklerimiz ve Catelo'nun vokalleri ile böyle başladık.

20240102_1944-graham_bass-Catelo-MtonalRockTribe [21 49 - 23 47].mp3 +cyanite-analysis

Daha sonra böyle bir yere geldik, burada tam çalamadım. Hem melodi tam kafamda oturmamıştı hem de teknik olarak kafamdakini klavyede o kadar iyi çalacak kadar ileri düzeyde değilim ama yine de anlaşılıyor, hoş olmuş. Bu iki bölüm flamenko A olan mikrotonal ayarlarda, hafif farklar var. Kimse fark etmedi ama hoş hava kattığına eminim.

20240102_2119-MtonalRockTribe-chox [1 43 36 - 1 45 55].mp3 +cyanite-analysis

chox bahsettiğim gibi ilk kısımlarda katılamadı ama burada katıldıktan sonra nasıl ortak bir yere geldiğimizin de kanıtı gibi. Yeni şeyler denemek istedi, looper konusunda bir şey deniyordu, ben de ona yapabildiğim kadarıyla eşlik ettim, tüm olay bu aslında. Gayet eğlenceli hoş bir bölüm olmuş. Tekrar teşekkür ediyorum kendisine...