25.11.2023

Bir başka inanılmaz jam günlerinden biri ama dünden bu yana Amerika ve Finlandiya'dan aşırı bir tıklama var. Sebebini bilmiyorum. Belli ülkelerden tıklayan arkadaşları tahmin edebiliyorum ama onlar en fazla çift haneli oluyordu, şimdi dünden bu yana 2,63 bin tıklama olmuş, ne oluyor acaba? Keşke NINJAM ile ilgili olsa ama hiç ihtimal vermiyorum.

İki oturumdan oluşan bir gün ama toplam 5 saat çalmışım, dinlemesi ve ayıklaması çok uzun sürdü. Ayrıca böyle harika günlerde normalde ekleyebileceğim daha az harika olan ama yine de güzel olan bölümleri ekleyemiyorum. tbfx ile çaldığımız bölümler böyleydi, onları ikinci dinlemede elemek zorunda kaldım.

İlk bölümde 7/8'lik denememiz de çok ilginçti, eğlenceli ve tatmin edici oldu. Bu zamanlar için de advanced search kısmında bir etiket oluşturmam gerekiyor. Geriye doğru umarım bulabilirim.

Sabaha karşı twitch yayını ile birlikte bağlandım. Yayındaki videolar için sesi yazıya çeviren bir eklenti kurdum, okurken güldürüyor. Arada hata yapıyor ama eğlenceli oldu. Canlı video stream'im nerdeyse jam'leri bir canlı video klibe çeviriyor.

20231125_1144-Neo-SebNL-ballpointmusic-Yanek-BobertPlaysDrums-KeysRockTribe-Bilos-viteg-Max-LeeAStone (26 29 - 28 37).mp3 +cyanite-analysis

SebNL, ballpointmusic ve BobertPlaysDrums'u görünce odaya bağlandım ve olaylar gelişti. Burada Yanek de gitarlarda...

20231125_1144-Neo-SebNL-ballpointmusic-Yanek-BobertPlaysDrums-KeysRockTribe-Bilos-viteg-Max-LeeAStone (39 29 - 41 31).mp3 +cyanite-analysis

Bilos sıkıntısı oldu. Herkes onu mute etmiş. Bu kötü bir şey ama bu bölümleri dinlerken onun çaldıklarını da dinledim. Gerçekten üzücü. Evet arada uygun çalmaya çalışmış ama bir kere devamlı sert tonlar çalışmıyor, her müzik türüne gitmiyor. Ayrıca devamlı solo çok büyük terbiyesizlik, bunu bunca yıl anlamamış ama üzerine çalanlara aptal dedikten sonra odadan çıkabiliyor. Uzunca bir yazıyı telegram grubuna da koydum. Böyle olması gerçekten çok saçma. 

Diğer taraftan herkes onu sustursa da onunla çaldığımız bölümlerden bir yer kesmedim. Belki susturup dinlemeye üşendiğim için böyle ama diğer taraftan onun orada olması bile kimyayı bozuyor çünkü herkes sustursa bile çaldığımızı boşa götürdüğünü ve kimsenin dinleyemeyeceğini biliyor! Çok üzücü. Burada SebNL ve BobertPlaysDrums var.

20231125_1244-SebNL-KeysRockTribe-Max-BobertPlaysDrums-LeeAStone-Yanek-Linobass (19 23 - 21 28).mp3 +cyanite-analysis

7/8'lik başlangıcı burası. Devamlı 4/4 çaldığımız için alışması biraz zor oluyor ama loop'u ayarlayınca yavaş yavaş çalıştı. Linobass baslarda olmalı ama sanırım o tam ölçüde çalmıyor arada diğer ölçüye taşıyor gibi duyuyorum. 

20231125_1244-SebNL-KeysRockTribe-Max-BobertPlaysDrums-LeeAStone-Yanek-Linobass (27 33 - 29 43).mp3 +cyanite-analysis

7/8'lik ikinci kısım. Seb'in heyecanı hep yüzümü gülümsetiyor. Jam'lere enerji katıyor. Burada bas'lar biraz daha karışıyor gibi ama dinlerken bile emin olmak zor. Belki benim solom da karışmış olabilir.

20231125_1244-SebNL-KeysRockTribe-Max-BobertPlaysDrums-LeeAStone-Yanek-Linobass (31 44 - 33 57).mp3 +cyanite-analysis

Burada iyice alışıyoruz ve son 7/8'lik kısmı, ortaya çıkan melodi bir taraftan üzüyor bir taraftan sevindiriyor. Dinlerken ve çalarken aynını hissettim, çok garipti. Aynı kadro. Bu arada tüm 7/8'likler aynı zamanda mikrotonal flamenco C ile başlayan şekilde ayarlanmış sesler, onların da havası farklı.

20231125_2123-KeysRockTribe-Jix-tbfx (06 01 - 09 30).mp3 +cyanite-analysis

Jix yeni biri mi yoksa nick mi yeni bilmiyorum, sesini biraz soocoolforlisten'a benzettim ki o da sonraki bölümde geldi. Daha sonra Jix çıktı, onla da başladık bu bölümde gerçekten çok ilginç. Sesleri kısık olduğundan ben de bir süre sonra kısmak zorunda kaldım ya da daha yavaş çaldım.

20231125_2211-AMP-KeysRockTribe-SooCoool_listen_-losbizy-Jix-Charles-peach (08 05 - 10 37).mp3 +cyanite-analysis

Twitch yayınına AMP katıldı, eğlenceli komik biri. Yayında fark etmemiştim ama altında sadece iç çamaşırı ya da o tarz bir şey var sanırım. Kameranın önünde ayağa kalktığında komiklik yapması bundanmış, izlerken gördüm ama belki dar bir şort falan da olabilir :) Başka şeyler de söyledi de buraya eklemeyeyim.

Onun konuşmasını hatta yazmasını çok zor anlıyorum. Esas yerli İngiliz arkadaş kendisi ama cidden anlayamıyorum. Yazarken de iyice dağıttım kendimi, niye İngilizce öğrenmiyor diye düşünüyor olmalılar ama zor gerçekten, yıllardır bünyem reddediyor ama sadece bu arkadaşlarla anlaşabilmek için çeviri yapa yapa biraz daha öğrendim. En azından ben öyle zannediyorum.

AMP'nin vokali olan daha güzel bölümler oldu ama oralar kısa sürmüş ve ses dengeleri diğerleri yüzünden çok bozuktu ondan ekleyemedim. Bir bölümü twitch klibi olarak kestim. Buradan ulaşabilirsiniz.

losbizy de benim için yeni bir nick, klavye ve gitar sesleri ekledi. Tekrar karşılaşırsak listelere ekleyeceğim.