12.06.2023

Çok renkli bir gündü. MZ_Drums ile başladık. İlk defa loop ayarladığı ve üzerine çaldığımız bir gündü. O bölümlerdeki davullar harikaydı, ben biraz kötü çalmışım ondan oradan kesip eklemedim. Daha sonra Satana666 ve EXHALE katıldı, oradan bir bölüm ekledim.

Waii_D ve LeeAStone çalarken onlara katıldım. Eğlenceli bir bölümdü. Oradan da en son bölümden bir kesit ekledim, detayları mp3 bölümüne yazacağım.

Günün sonunu sevgili Pancho_Darbuka ile getirdim. Sabaha doğru genelde denk geliyoruz, sanırım saatler uyuyor. Ben Arnavutluk'un yerel enstrümanı çifteli ayarları ile bağlanmıştım. Geneli çok hoştu ama sadece bir tane ekledim. En çok çifteli çalımına benzeyen bölüme aşağıdaki mp3'lerden dinleyebilirsiniz.

20230612_1416-Satana666-EXHALE-KeysRockTribe-MZ_Drums-Yanek-Psy-bob (01 40 - 03 42).mp3 +cyanite-analysis

Burada ikinci gitar sanırım Yanek, o da Rusya'dan. nickini görüyordum ama ilk eklemesi bu. Davullarda MZ_Drums, vokallerde EXHALE, gitarda da Satana666... 

20230612_1616-Waii_D-Javier-LeeAStone-InControl-KeysRockTribe-discoslut-Yiorgos (46 09 - 50 17).mp3 +cyanite-analysis

Waii_D ile çalışmalarda böyle sonuçlar çok sık oluyor, bu melodinin kökenini bilmiyorum. Daha önce çaldıklarıma da benziyor olabilir ama Javier'den ilham aldım. Ona sesler detone diye kızarken böyle bir sonuca geldik, aslında bir anlamda ilginç ama üzerine çaldıkları devam etse kesit alamazdım, yani cidden seslerde problem var ama yine sadece bir tek ben söylüyorum, umarım kırmamışımdır. Kırmak için söylemiyorum, farkında mı bilmiyorum ama çok ciddi anlamda bozuk ses var. Onun haricinde melodi üretme konusunda ilerleme olunca ilginç dedim, yani belki ihtiyaç olan bu ama teknik olarak buna ulaşmada sorun var. Bu durumda bir taraftan üzücü... 

Bu bölümün birkaç dakika öncesinde onun melodileri var, onun melodileri 16 bpi ayarına oturtmaya çalıştım, yani kafada bir melodi var ama loop'a oturmuyor, bunlar inanılmaz temel şeyler, umarım az da olsa anlatabilmişimdir, kırdıysam da buradan özür dilerim.

Waii_D de bölüm sonunda seçimler hayatımı değiştirdi mi diye soruyor, ilginç biri ya, hayır dedim değiştirmedi, aynı hamam aynı tas, dolar aynı şekil yükseliyor işte biz de bunlarla boğuşuyoruz ama son kısmı söylemedim tabii.

20230612_2216-Pancho_Darbuka-MtonalRockTribe (07 51 - 09 55).mp3 +cyanite-analysis

Bu da bahsettiğim çifteli bölümü, darbukalar harika duyuluyor, ud ile ritmik geçiş bölümünde dinlerken bile göbek atasım geliyor, Pancho_Darbuka'ya buradan teşekkürlerimi sunuyorum. O gelip bağlanmasa böle bir bölüm de olmazdı, böyle bir kayıt da zaten olmayacaktı.