10.05.2023

Metal'e doyduğumuz gündür :) Satana666 ile haberleşip öyle başladık. Benim en erken gelebileceğim vakit, onun en geç gelebildiği vakit, aramızda o kadar saat farkı var mı bilmiyorum ama bu çok ilginç.

İkinci bölümde kalabalık bir odaya girdim, acayip güzel bir ambiyansı vardı, fazla kalabalıkta karışabiliyor, o kısımları yine geçmek zorunda kaldım ama son kısımda benim için yeni bir ambiyanslı melodi eklemiş oldum.

Son bölümde yine Amerika'lı arkadaşlara bağlandım ama biraz olaylıydı, detayları "---" altına yazayım burada karıştırmasın.

20230510_1359-seb-Satana666-RockTribe (11 45 - 15 53).mp3 +cyanite-analysis

Biraz miks yaptım. Hatta Satana'yı sol kanala kendimi de sağ kanala %30 olarak ayarladım, böyle daha tane tane duyuluyor. Satana her telden metal müziği çalabiliyor, gitardaki sesleri ezberlemiş ve kafasındakini pat diye bulup çalabiliyor, böyle yapmayı tavsiye ediyor ama bu doğaçlamada bu yöntemin pek çalışmadığını gördüm.

Çünkü ben çalarken arızalı sesler çok daha iyi duyuluyordu ama çalarken duyduğum kısım bpi miktarı geriden olduğu için bana uygun gelen son kayıtta çok daha uyumsuz hale gelmiş. Doğaçlamanın büyük bölümü için bunu söyleyebilirim, başlangıç kısmı ve Hindistan'dan katılan kafası güzel bir arkadaş dahil güzel olmuş ama sonra çok karışmış ve sanırım sebebi de bu...

20230510_1716-Bernd-JasonHarris-HammerOn-_-Michel_bass-Jhonep-RockTribe-kiwi-peach-seb-Cupe-Mart (35 51 - 38 00).mp3 +cyanite-analysis

Rusya'dan sonra Avrupa turu gibiydi bu oda, Almanya ağırlıkta, Hollandan da üç kişi vardı sanırım, son bölüme aniden gelen bir melodi, basit bir şey ama bana değişik geldi, akış müziği bu noktaya getirdi, o bağlamda ilginç.

20230510_2228-RockTribe-ej-marcello (04 13 - 06 24).mp3 +cyanite-analysis

Amerikalı arkadaşlar bölümü, buna detayları aşağıda yazacağım. ej ile hoş oldu diyebilirim, vokali biraz garip ama yine de uyduruyor yani kendine has bir havası var en azından, her zaman benden distortion istiyordu, dedim ki elimdeki tüm distortion'ı açıyorum sana :) Bu bölümün yarısı distortion sesi denemesi gibiydi, hafif miks ile onları değiştirdim.

20230510_2228-RockTribe-ej-marcello (17 18 - 19 29).mp3 +cyanite-analysis

Burada devamı var. marcello'yu miks ile çıkarttım. Bir gün buraya denk gelir de bunu görürse umarım üzülmez ama tamamen hatalı duyuluyor, eğer kendisi bunun farkında ise neden yapıyor bilmiyorum, eğer farkında değilse bunca zamandır niye kimse söylemiyor? Ona da ayrı üzülüyorum, ben anlatmaya çalışsam yanlış anlar ya da kalbini kırarım, İngilizce çevirterek anlatmak da açıkçası çok zoruma gidiyor ve tabii sonrasına eğer alınırsa iyice ortalık karışır, ondan da korkuyorum açıkçası...

Kanal kayıt açmışken hep şüphelendiğim sync sorununu inceledim, büyük kısımda marcello vuruşları metronoma uymuyor, yani metronom kapalı mı çalıyor? Yoksa teknik bir sorun mu var bilmiyorum ama bu bölümde az da olsa ritmi takip ettiği bölümde metronoma biraz olsun uymuş yani diğer bölümlere göre vuruşlar çok daha metronoma uygun gibi. Bunun anlamı programlardan kaynaklı teknik bir sorun değil, çalması ile alakalı bir sorun var demek. Yine de emin değilim, sadece metronomu çaldıracağı bir loop üzerinden bu kolayca tespit edilir ama ben yapamam, umarım bir gün biri yapar. 

---

Amerikalılar olayına geleyim, üç tire sonrası bu şekilde çoğalacak gibi, bu konuyla Türkçe olarak kimse ilgilenmez yani düşününce biraz saçma geliyor ama NINJAM ortamını takip edenler için aslında çok mantıklı önerilerim var.

Sabaha karşı genelde slick, cyclops ve tbfx birlikte çalıyor, uzun bir süredir böyle, tbfx ve slick zaten kayıtlara göre bakarsak 15 seneden beri bunu yapıyor. ninbot tbfx'in, bunu zaten biraz ortamı takip eden herkes biliyordur. 

Buraya kadar her şey normal, hatta güzel ve takdir edilesi çünkü bu kadar zamandır bunu sürdürmeleri harika, ninbot gibi bir site olmasaydı işimiz çok daha zor olurdu, yani tbfx'e ne kadar teşekkür etsek az.

Ama odalardaki kaos meselesi ya da bugün olduğu gibi bir durumun yaşanmasını pek anlayamıyorum. slick aniden çıktı, bu hep yaptığı bir şey. Genelde üzerime alınıyorum, bazen benden de kaynaklanıyor olabilir bilmiyorum ama çok seferler birlikte uzun uzadıya keyifle çaldığımız için düşük bir ihtimal diyorum.

Muthemelen ej'in vokallerini beğenmediği için pat diye çıktı. Tamam bu bir çözüm, yıllardır bunu böyle yapıyor olabilir ama diğer taraftan ben slick ile çalmak gelmiştim, eğer çıkıp onu takip etmiş olsam ej'ye ayıp olacak, insanları bu ikilemde bırakmak da bence mantıklı değil.

Bunun yerine hem sitenin ve sunucunun sahibi tbfx özel bir oda tasarlayabilirdi, mesela 10 yıllık üyeler için bir vip odası ve bu odaya slick'in istediği girebilsin ya da beğenmediğini banlayabilsin ya da susturabilsin, artık nasıl uygunsa öyle olsun, bir yerden sonra bu çok daha mantıklı...

Ha belki seneler önce böyle bir şey denediler ve ortalık karıştı kavga oldu. Hepsi mümkün, hepsi olmuş olabilir ama yine de en mantıklı çözüm bu gibi geliyor bana diğer türlü mesela bugün ben de odayı değiştirmiş olsam ej'de gelecekti ve bu sefer başka bir odaya mı geçecektik? Sabaha kadar oda kapmaca gibi değil mi bu?

Diğer taraftan bakınca tbfx aşırı kibar biri, kimseye kabalık yaptığını görmedim. Hatta bugün bu sefer olmadı, sonraki sefer deneriz falan diyerek çıktı :) Bahsettiğim şeyi yapmak da onun için zor olmamalı, geriye sadece böyle bir şey yapmak istemediği kalıyor yani ortamda takılan herkese aynı muamele gibi bir şey, bir taraftan idealist mi acaba diyorum :)

Yani benim bu söylediğim seçkincilik gibi oluyor belki ama aslında makul çünkü herkes aynı seviyede çalmak zorunda değil, herkes çalınan türü beğenmek zorunda değil, müzik odalarını seviyeye ya da türe göre kategorize edebilsek ve buna aykırı ses çıkaran olsa banlansa mutlaka daha iyi olurdu, tabii ki benim başıma da gelebilirdi, mesela bir jazz odasına girince banlansam üzülürdüm ama zaten jazz çalamadığımı biliyorum ve çalarken özür dileyerek denediğimi söylüyorum, artık jazz çalanlar da çok azaldı ya da bunu pek yapmıyorum ama yine de bu benim başıma gelse dahi gerekli bir şey olduğunu söylemeye devam edeceğim.

Telegram'da lowD bu konuda güzel bir öneri getirmişti. O ne kadar çalışır bilmiyorum ama herkesin mute ettiği biri otomatik şekilde banlanabilir, aynı metronom seçimi gibi çoğunluğun seçtiği olabilir ama bu da tabii beni niye banlattınız diye kavga çıkması anlamına da geliyor. Yani teknik olarak güzel bir öneri ama insani olarak ne kadar çalışır bilemiyorum.

Ben bunu yerine her yerde organize jam'leri öneriyorum. Bir jam odasına girişi bu şekilde baştan organizasyona katılmayı zorunlu kıldığımız zaman sorun baştan ortadan kalkacaktır. Tüm bunları tbfx'e mail atsam mı bilmiyorum, ona da eskiden çok yazdım, fazla öneri ya da işine karışmayı da sevmiyorlar, bir taraftan hak da veriyorum çünkü yıllardır burada emek sarf etmişler ve kendilerine göre alışkanlıkları var. Bu şekilde onlara göre çalışıyor, slick oda değiştirince onu takip ediyorlar ama bugün ben de takip etmiş olsam kesin sorun devam edecekti, öyle hissettim ama emin değilim.

Her neyse takip etmediğim de iyi olmuş çünkü ej ile hoş bir jam yaptık, boğazını parçaladı resmen umarım brutal tekniğini bilerek yapıyordur da zarar görmez, kendisine selamlarımı yolluyorum buradan...