09.05.2023

MZ_Drums ile başladığımız bir gün. Aslında ayarları anlatırken çok basit diyorum ama her an her şey ters gidebilir, bir kayma olsa tespit etmek zor. Bu sistemde bazı çalanların sesleri bana kayıyor gibi geliyor ama karşıdan kimse hiç kontrol etmediği için belki de bunu hiç bilemeyecekler.

Ben kendi ayarlarımı iki bilgisayar ile test ettim, cubase'den aktardığım midi sinyali için reaper'de -30ms olarak gecikmesini ayarlamam gerekiyor, yani tam click'te olduğundan emin değilim ama yeterince yakın olmalı.

Tabii çalarken ne yanlış gidebilir dersek birçok şey gidebiliyor, ilk bölümün büyük kısmında bir sürü sorun vardı. AMP ile de en son çalmamızdan bu yana bunu konuşuyoruz, sanırım odalar üzerinde kontrolümüz olmamasından dolayı, hatalı çalanların ortalığı karıştırdığını düşünüyor ve o yüzden burayı daha az kullanıyor, ben de çözüm olarak daha organize jam'ler dedim ama ikna olduğunu sanmıyorum.

Son bölüm aeon (EvanJr) ve slick ile çaldığım bölüm, NINJAM için umut veren kısımlar, aeon konusunda çok yazdım, hala neden bana küstüğünü anlamış değilim. Çalarken çok keyif aldığım biri ama diğer taraftan o  çalarken sıkılıyor olabilir, en korktuğum şeylerden biri de bu. Yani bir tarafın sıkılması.

O teknik olarak ilerlemenin belirleyici olduğunu düşünüyor, yani anladığım kadarıyla bunun yoksunluğunu yaşıyor. Karşıdaki onun kadar ilerlemeyince belki sıkılıyor olabilir ama aslında teknik olarak ne kadar ilerlersek ilerleyelim ses kombinasyonları bir taraftan sabit, üst üste kullanabileceğimiz sesler de belli bir noktaya kadar anlam ifade ediyor, elbette tekniği geliştirmeliyiz ama gelişen noktada yine aynı kombinasyonlara takılıp kalabiliriz, kalıpların dışında (tabii ki müzikal cümleleri bozmadan) düşünebilmek esas odak noktamız olması gerekiyor, ben kombinasyonları artırarak bunu amaçlıyorum, bu gerçekleştiği ölçüde de tatmin oluyorum. Umarım bir gün bunları anlatabilirim.

20230509_1415-KeysRockTribe-MZ_Drums-shavit_bass-whoami (00 46 - 02 46).mp3 +cyanite-analysis

Burasi ortalık karışmadan önce MZ_Drums ile birlikte çaldığımız bölümden bir kesit.

20230509_2129-aeon-slick-adam_q-KeysRockTribe (11 59 - 14 16).mp3 +cyanite-analysis

aeon ve slick ile başlayan bölüm, benim çaldıklarımı daha önceden biraz hatırlıyorum, hani ton dışı sesler kullanmadan ancak bu kadar dışarı çıkılabilir denebilir ama daha sonra müzik hiç beklemediğim bir yere toplam bir akışla ilerliyor mesela, bu çok sık olan bir şey değil. Tam yarısında geçtiği yer de benim için yeni, en azından başka bir yerden hatırlamıyorum.

20230509_2203-aeon-KeysRockTribe-javitozap-slick-cyclops (07 35 - 09 35).mp3 +cyanite-analysis

javitozap geldi, iki davul birlikte çaldı, aslında mümkün değil yani arada sorunlu duyuldu ama yine de coşkuyu ikiye katladı böyle, ziller havada uçuşuyor. slick böyle durumlarda hemen odayı terk ediyor ama bu sefer biraz bekledi. Trompet solo ile derdimi anlatmışımdır herhalde, benim hoşuma gitti, umarım onlar da beğenmiştir.