02.04.2023

Güzel başlayan ama tatsız biten bir gün... MZ_Drums ile doğaçlama gününe güzel bir başlangıç yapmıştık ama yine sorun Andrey, adama defalarca sesinin yüksekliğinden ve devamlı distortion (ve tabii solo) açmasından dolayı ricada bulundum ama dinlemiyor, madem öyle birlikte neden çalıyorsun ki? Bunun bir özgürlük meselesi olmadığını da kimseye anlatamadım. Birlikte muhabbet ettiğin bir ortamda biri gelip devamlı bağırıyor ya da devamlı konuşuyor, böyle düşünebiliriz, böyle özgürlük olur mu? İşin kötüsü loop yapmayı da bilmiyormuş, belki bilse kendi kendine de çalacak, yani tüm bu jam olayını sadece "backing track" kafasında kullanıyor. Ha güzel çaldığı olmuyor mu? Elbette oluyor ama yine de verdiği baş ağrısına değmez, gerçek metalcilik bu değil :)

Baksın mesela Satana666 arkadaşıma, ağır metalci, thrash delisi biri ama uygun çalmak için her şeyi yapıyor, coştuğu da olsa mevzuyu anlıyor. Arada dağlar kadar fark var.

Bernd gerçek kontrbas ile katıldı, sesleri inanılmaz, gerçek enstrüman ve sanal enstrüman arası ses farkı hala devasa, yani elbette böyle ama bunu kanlı canlı duyunca her seferinde şaşırıyorum.

Günü de fbn5 ile bitirdim, güzel bir loop açmış gibiydi, onla çalmaya gittim ama tam loop olmadığını öğrendim, bir taraftan komikti ama sonra normal şekilde çaldık.

20230402_1401-KeysRockTribe-Satana666-MZ_Drums-Andrey_Gen (03 51 - 05 51).mp3 +cyanite-analysis

Satana666 bu şekilde karanlık havaları da çok iyi veriyor. Tamamen kulaktan çalıyormuş. Davullarda MZ_Drums.

20230402_1444-MZ_Drums-KeysRockTribe-Bernd-Satana666-Andrey_Gen (01 28 - 05 22).mp3 +cyanite-analysis

Bu bölümü editledim, nadiren editliyorum ama biraz ses dengeleri ve akışı ayarladım, bu şekilde daha hoş oldu, doğaçlamasını çok bozmadım sadece sesleri ve bir iki yeri düzenledim. Aynı kadro, Bernd geldi bu kısma.

20230402_2154-KeysRockTribe-fbn5 (01 10 - 03 09).mp3 +cyanite-analysis

fbn5 ile son kısım, bugün için genel bir karanlık hava olmuş, sebebini bilemiyorum.