02.03.2023

Mikrotonal günlerinden biriydi. Sesler bu şekilde olduğu için mevcut odalara katılmıyorum, sıfırdan bir yerde insanların gelmesi duruma göre değişiyor, bazen hiç gelen olmadığı da oluyor. Benim sesler normal notalardan çok farklı değildi ama yine de bir hoş duyuluyor. Ayarların açıklamasında "mysticism" gibi bir şey yazıyordu. en farklı nota 10 cent civarında değişikti ama her notadaki ufak değişiklikler toplamdaki duyuma etki ediyor. Aralarındaki oran farklılaşıyor, bunu pek kimseye anlatamıyorum ama keşke diğerleri de bu ayarları yapsa, normal ayarlarla katıldıkları için bir yerde sesler bu ayarları bastırmış oluyor. Tabii ki çok fark olmadığı için çok uyumsuz duyulmuyor ama tam da istenilen gerçekleşmiş olmuyor.

Kısa bir çalışma oldu, arada çok hoş melodiler vardı ama o kısımları almadım. Bugünün son kaydının başlangıcı ya da öncesi kaydın sonu gibi yerler artık ninbot'un archive org sitesinde çürümeye yüz tutacak... Melodilerin bu kadar öznel olması ya da boşa gitmesi bir taraftan beni üzüyor ama buna bir çözüm yok. Bu bir anın paylaşımı, bir günlük olarak orada kalmış olacak, zaten bu sistemin işlemesinin en önemli olayı bu, ben bu çalışmaları yıllarca nerdeyse tek başıma yapıp kaydettim, sonuç tamamen yok olmasıydı, şimdi en azından tüm bu çalışmalar yapıldığı anda bir ortak ruhla paylaşılmış oluyor. Tabii ki bundan fazlasının da olması için uğraşıyorum ama maalesef pek bir mesafe kaydettiğim söylenemez. Müziğe bakış açısının, doğaçlama müziğin sallama olarak görülmesinin ya da en basitinden bu NINJAM ortamında daha ses dengelerini ayarlayamıyor oluşumuzun bunda etkisi maalesef çok büyük.

20230302_2212-MtonalRockTribe-ratscro (01 42 - 03 34).mp3 +cyanite-analysis

ratscro ile teke tek başladık, bu tarz şeyleri sevdiğini düşünüyorum, güzel eklemeler yapıyor. Az kişiyken daha sakin daha içerikli oluyor, bu sefer öncekilere göre biraz daha azdı ama yine de hoştu.

20230302_2229-ratscro-MtonalRockTribe-bob-ROZ-Blaspheres (18 31 - 21 06).mp3 +cyanite-analysis

Burada bob ve Roz geldi, bob ilk gelişte hüzünlü melodilere sevinçli şeyler ekleyince bu bölüme geldik. Aslında böyle bir akış yoktu ama etkileşim içinde bu noktaya gelmek aslında çok hoş. Roz her zamanki gibi sağ kanaldan kafasına göre takılıyor, bu sefer en çok uydurduklarından biri oldu.

20230302_2229-ratscro-MtonalRockTribe-bob-ROZ-Blaspheres (31 28 - 33 28).mp3 +cyanite-analysis

ratscro burada bir konuşma ekliyor, çok da hoş oldu (diğer çalanlar aynı), güneşten falan bahsediyor gibi ama nerden alıntı olduğunu bilmiyorum. En son bitiş kısmı bu şekilde oldu. Dediğim gibi aslında kısa bir jam seansıydı.