02.12.2023

Jam'ler için harika ama insanlık için kötü bir gündü. Tartışmalı bölümler çok oldu, onları sona ekleyeceğim. Ayrıca youtube videolarını da buraya sona ekleyeyim diyorum. Ya da şöyle yapayım, her bölüm öncesi ilk youtube videosunu sonra kestiğim yeri ekleyeyim. Bunu ilk kez deneyeceğim sonra değiştirebilirim, umarım ilerde videoların başına bir şey gelmez çünkü tek tek düzeltmem gerekir.

İlk bölümde Satana666 ve VH_(drums) ile metal bölümleri harikaydı, öncesinden ve metal bölümünden bir bölüm ekledim. Sonra Seb geldi, onla da değişik bir bölüm yaptık, ayrıca vdo ninja linki ve diğer video ayarları da harika çalışıyor, ona ayrıca sevindim.

İkinci bölümde yiorgos ve Cyclops çalıyordu, onların olduğu odaya bağlanıp izin alıp youtube'a aktardım. Oradan da iki bölüm ekledim.


20231202_1346-RockTribe-Satana666-VH_-joe [12 40 - 14 45].mp3 +cyanite-analysis

joe burada diğer sesleri veriyor, biraz yüksekti ama güzel eklemeler yaptı. Satana ve VH_drums zaten her zaman harika...

20231202_1437-VH_-Satana666-RockTribe-joe [52 27 - 54 35].mp3 +cyanite-analysis

Burada metal için sınırları zorladık, ben pek yetişemiyorum ve sesler biraz dengesizdi ama güzel olmuş. Ayrıca youtube loudness konusunda ayar yapıyormuş. Yayından sonra ortaya çıkıyor, 0 ile -6 db arasında olması iyi olur diyorlar, bu kayıtlarda 2-3db civarı loudness görünüyor, youtube bunu kısmış olabilir. Ziller farklı duyuluyor.

20231202_1544-_-Prophet_Linn-RockTribe-SebNL [1 38 07 - 1 40 14].mp3 +cyanite-analysis

Aşağıya kesitini ekleyeceğim bölüm burası, Seb'in sample'larında jam hot varmış. O cem at yani cemaat gibi duyuluyor, onu açıklamaya çalıştım, komik bir bölüm oldu, müzik de hoş olunca nostaljik değeri bağlamında ekledim.


20231202_2044-Cyclops-yiorgos-RockTribe-yampa [33 51 - 35 52].mp3 +cyanite-analysis

İkinci bölümden ilk kısım, Cyclops bas, yiorgos klavye ve looplar altyapılar, yampa gitar. Tatlı duyumlu bir bölümdü.

20231202_2151-RockTribe-Cyclops-yiorgos [1 17 13 - 1 19 14].mp3 +cyanite-analysis

Burada üçümüz kaldık, günün son bölümü. Biraz karanlık hava eklemişim sanırım. Bu havadan kaçanlar olduğunu hissediyorum ama bu tam olarak orta doğu karanlığı kardeşim diyesim geliyor. Neyse hoş bir bölümdü, herkese teşekkür ediyorum.

+

Tartışma mevzularına geleyim. Önce ilk kısımda Bilos nickli Fransız arkadaş (muhtemelen benden çok büyük biri) geldi yine konuşup duruyor. Adama NINJAM chatinde doğru düzgün yazamadığımı ve tercüme kullanamadığımı anlatamıyorum. 

Zaten ilk tartışma bundan çıkmıştı, bu kadar zor mu anlaması? Varsa tartışmak istediğin bir şey en azından mail adresini verirsin değil mi? Özellikle istemiştim. Mikrotonal olayı açıklamak için, bana ben teknisyenlerle muhatap olmam gibilerinden trip atmıştı. Ne alakaysa, frekanslardan bahsetmem ona öyle geldi. Hadi dedim neyse manyaktık bulaşmayalım.

Geçen yine bahsettiğim şekilde odaya dalıp Bobert ve Seb ile yaptğımız doğaçlamada kafasına göre takılmaya başladı, herkes onu mute etmiş. Bunu da odada söyleyince çok gücüne gitti. O gün odadan çıkarken hepimize "salak müzisyenler" gibi bir şey söyledi. Bunu hakaret olarak kabul etmiyormuş! Lan daha ne diyeceksin işte bildiğin hakaret, ben hakaret etmedim diye geliyor bugün ama uzun uzun yazıyor, çevirecektim sonra dedim aman ne uğraşacaksın salla. Salladım bıraktım, okumadım bile yani tam olarak anladığımı söyleyemem. Arada NINJAM'da mute etmek işe yaramıyor falan diyor, süper zeka bunların hepsi, sanki biz bilmiyoruz ve bir tek kendileri çok akıllı. Ulan al işte hepsini youtube'a aktarıyoruz, ister sesini kısarım yayınlamam ya da ninbottan alacaksam kayıtları indirip kanal kayıttan kanalını kapatırım, şaka mı bu? Her neyse ben seni görmezden geleceğim, sen de beni görmezden gel diyerek olayı çözmeye çalıştım ama sanmıyorum, gelip tadımı kaçıracak gibi duruyor.

Düşmanlar artıyor, aynı gün sabaha doğru biten bir tartışma daha oldu. İyi insan olduğuna inandığım lowD nickli arkadaş ninbot discord'una bıraktığım Jam in Peace youtube kanalı ve videosuna ileri geri konuşmaya başladı.

Olayın başlangıcı ilginç çünkü videoyu bırakalı bir gün falan oldu, kimse bir şey yazmamıştı. Mutant bu harika dostum, insanlar dans ediyor falan deyince bu da altına uyuz uyuz yorumlar yazmaya başladı. Ne çeşit bir insan gerçekten orayı okuyan anlayabilir.

Çok uzun konuştuk, özeti bile uzun çeker ama önce kolektif youtube kanal olayının çalışmayacağını söylüyor, bunu zaman gösterecek. Para mevzusu olursa elbette sıkıntı olabilir ama bunun ötesinde gayet güzel bir fikir ve gayet güzel çalışıyor her şey.

Videoların çok uzun olduğunu ve youtube kaynaklarını israf ettiğimizi iddia ediyor. Hatta bunu "abuse" olarak niteliyor, sonra benim bunu yanlış anladığımı söylüyor, alakası yok. Adamdaki çekememezlik hangi boyutta bilmiyorum ama insanlar karakterini ortaya koyuyor, Bunu ifade edince de kişiselleştirmiş oluyorum, nesini kişiselleştirdim? Emeklere saygısızlık kişiselleştirme değil, yazdığım yazıya "boolshit" demek kişiselleştirme değil, bu mu kişiselleştirme...

Çok anlamsız gerçekten... Anlaşabileceğimizi sanmıyorum. Mümkün olduğunda onunla da bir daha muhatap olmak istemem. Çok az sayıda insan olduğumuz için bu şekilde "ignore" edilecek insan sayısı arttıkça bana dert basıyor, iyi hissetmiyorum.

Zaten ortamın güzelliği bu kolektif zihinle ilgili olması, hala tekil düşünüp bir youtube kanalından para kazanmayı öğütlüyorlar, abicim kazanacaksanız ötede kazanın, burada niye jam yapıyorsunuz ki? Baktığın zaman ürettiği müziğin para edeceğini düşünen adam zaten gelip burada çalmaz, öyle de yapıyorlar. Çok az insan olmasının bir sebebi de bu!

Yani külliyen durumu anlamamış ve bir de benim deepl tercümesi kullanarak bunla anlaşmaya çalışmamla aklı sıra dalga geçiyor. Gel Türkçe'den anla işte buradan özetini veriyorum sana. Sanki herkes İngilizce bilmek zorunda mı? Böyle saçma bir dünyada ilerlemeye çalışmak üzücü.

İnsanlar minimum şekilde kolektif çalışmanın gereklerinden bile habersiz. Burada takılan çoğu kişi öylesine takılıyor, bundan eminim artık, bir şeyler yapmaya çalışan üreten insanları da böyle taşlıyorlar. Neymiş youtube kaynaklarını "abuse" etmekmiş. Archive org bu yüzden kapanacakmış, lan bu kadar cahil olunur mu? Archive org bir kere kar amacı gütmüyor, ondan giderlerini karşılayamıyor ve devamlı bağış istiyor. Madem senin için o kadar önemli, yap bağışını ayakta dursun. Youtube'un yakın bir gelecekte kapanması olası mı? Adamlar paralarına para katıyor, dev bir şirket. 

Elbette onları eleştirirken kullanıyoruz, başka seçenek yok ama bu demek değil ki aynı yolun yolcusu olalım, anlamsız bir düşünce yapısı ve tamamen telegram'daki mesajları silmemden kaynaklanan bir kuyruk acısıyla bunları söylüyor, neymiş arkadaş bu! Bir insanın şunu anlaması ne kadar zor olabilir. Bir telegram grubunda online müzik konuşulacaksa iklim krizinden sabahtan akşama konuşamayız, buna bir sınırlama getiriyor, bunun nesini aylardır tartışıyoruz? Nelerle uğraşıyorum. Bazen tüm bunlara bakıp NINJAM ile alakalı hiçbir şeyin neden ilerlemediğini gayet iyi anlıyorum ve resmen bu toksik insanlar her ortamda bizi zehirliyor.