22.10.2023

Çok eğlenceli bir gündü ama OBS'nin ayarları biraz bozulmuş. Başlamadan önce onla uğraştım, benim kameranın teklemesinin nedeni kesinlikle wifi'den bunu modemteki trafik analizinden de tespit ettim. Kablo ile bağlamak lazım ama zor. Wifi kanalını değiştirince bahçedeki kamera gitti, onu sonradan fark ettim. Sonra kameram kapandı, sebebini bilmiyorum, uzun zamandır kapanmamıştı. Böyle ufak tefek aksiliklerle uğraştım işte.

Just_Me yayına bağlandı, onla da uzun süredir çalıyoruz. Görerek tanışmış olduk diyelim. Vdo ninja ile görüntü aktarımı, twitch ile izleme konusu biraz sorun oluyor gibi ama bir tek böyle çalışabilir. Ben tüm yayını hem twitch'e hem de sanal kameraya yönlendiremem.

Fransa'dan bir gitarist, detone sesler çıkarttı, bu konuda meşhur arkadaşımızı tekrar anmıyorum ama o da Fransa'dan olunca acaba o mu dedim, NINJAM chatine detune yazıp sildim, sonra da odadan çıktım zaten. Bir insan detone sesleri fark edemiyorsa bu çok büyük bir sorun gerçekten, bunu ayrımcılık yapmak için söylemiyorum ama cidden büyük sıkıntı.

Bunun haricinde günün sonunu metal'e bağladık, eğlenceliydi ama oradan tabii pek kesemedim, q2 arkadaş sağ olsun biraz çorbalama yapıyor, onla da daha önce çaldık ama nickini değiştirmiş sanırım.

20231022_1357-ransom-ChuckNovice-Waii_D-massimo-KeysRockTribe-sergi-graham_bass-francesco_sbl (20 59 - 22 59).mp3 +cyanite-analysis

Davullar Waii_D ama eklemeyeceğim, pek burada değildi çalamadı ve gitti. Geleceğim dedi ama gelmedi. massimo en yüksek sesli gitar, normalde klavye-piano çalıyordu, bu sefer gitar ekledi. Diğer gitar da sergi, sonlara doğru gelen distortion da ChuckNovice ama çok kısa bir bölüm olduğu için onu da listeye eklemeyeceğim.

20231022_2107-yiorgos-Cyclops-Le_guitar-KeysRockTribe-Bernie-q2-Niederimom (17 59 - 19 59).mp3 +cyanite-analysis

yiorgos ve Cyclops ile güzel bir bölüm, böyle bir melodi çaldığımızı hatırlıyorum yine de ferahlatıcı tatlı bir şey oldu ama Le_guitar denen detone'li arkadaş biraz bozdu. Bernie de geldi ama kaydın çok ufak bir bölümü olduğu için listeye almayacağım. Bu bölümün son 30 saniyesini falan eklemezdim ama ibretlik olarak ekliyorum. Ben sesi kapatmıştım, zip dosyasını indirip düzeltmeye de üşendim. Yazık ediyorlar NINJAM'a işte, bunu anlatmaya çalışıyorum. Gerçek hayatta bunun olduğunu düşünelim, bu çalan arkadaşlar çalıyor ve diğerleri katılıyor, gelen biri gelse böyle detone bir şey çalsa diğerleri ne yapar? 

20231022_2309-MtonalRockTribe-Just_Me-q2-MetalHead (31 59 - 34 26 ).mp3 +cyanite-analysis

Flüt ile başladığım bir bölüm. Twitch'e yayına geçtiğimde Moğolların lavtası diye bir scala dosyası bulmuştum onu deneyecektim ama olaylar buraya geldi. Böyle de hoş oldu. Ayarlarım mikrotonal ama çok fark edilmediği için o şekilde kategorize etmeyeceğim. Tekrar bu ayarı kullandıktan sonra belki aynı his olursa değiştirebilirim. Just_Me ekledikleri çok huzurlu. q2 değişik sesler çıkartıyor, buraya yakışmış. MetalHead diğer gitarlar, baştan sonra buradaydı. Scl dosyasında "Harmonic well temperament" de yazıyordu bu arada, çok yakın bir ayar.

20231022_2309-MtonalRockTribe-Just_Me-q2-MetalHead (43 51 - 46 06).mp3 +cyanite-analysis

Aynı kadro bu bölümün sonu, q2 yine değişik ama hoş sayılır. Klavyeler Just_Me, gitar MetalHead, diğer sesler benim. Davulda Rhythmiq vardı, burada çok kısık, bazen dağıtsa da güzel çalışıyor.

20231022_2357-MetalHead-MtonalRockTribe-Just_Me-q2 (19 00 - 21 01).mp3 +cyanite-analysis

MetalHead ve q2 ile metal seansı, kızgın distortion'larının arasına serin flüt ile girmişim gibi hissettim, q2 bu kadar dağıtmasa daha iyi duyulacakmış ama yine de hoş. Biraz ritm kaçıyor gibi hissediliyor, mevcut metronomu ikiye katlamıştım sanırım onla ilgili olabilir. Loop biraz standart oldu, daha önce çalmışımdır büyük ihtimal ama sabah olmuştu ve tabii ki mecbur tekrar olacak, saatlerce çalıyoruz.