26.04.2023

Pek keyifli bir gündü. MZ_Drums ile haberleşip başladık, bir süre pek kimse yoktu. Gelenler de fazla durmayıp gitti. Bu standart tepki, birkaç kişi durunca da hemen kalabalık oluyor. Yani bu çalınandan bağımsız bir genel topluluk algoritması gibi, tabii ki müzik bir süre sonra etkiliyor ama bunun tersi nadiren gerçekleşiyor.

Hala MZ_Drums ile çaldığımız bölümde baştan sonra eşlik edecek basçı olmadı, belki biraz erken bağlandığımız için saatler tutmuyor olabilir ama normalde harika basçılar orada bir yerde biliyorum :)

Daha sonra Dux29 nickinde Fransa'dan biri ile çaldım 432 hz kullanıyordu, çok tatlı bir müzik yapıyor, eşlik ettiğim bölümler çok hoşuma gitti. Ortalık karışınca biraz ara verdim, tekrar bağlanınca da günü yine Pancho_Darbuka ile tamamlamış olduk.

20230426_1337-KeysRockTribe-ballpointmusic-MZ_Drums-bob-RobereScolaire-MARINARA-Arco (22 24 - 24 38).mp3 +cyanite-analysis

MZ_Drums davul, bob gitar, klavye RobereScolaire şeklinde bir kadro içeren bir bölüm. 

20230426_1337-KeysRockTribe-ballpointmusic-MZ_Drums-bob-RobereScolaire-MARINARA-Arco (48 35 - 50 42).mp3 +cyanite-analysis

Üstteki kadroya ek olarak kemanda Arco var, onla da sık sık karşılaşıyoruz, çok iyi birine benziyor. Solo gitarlarda da MARINARA çok hoş eklemeler yaptı, ben burda az biraz ritm melodilerindeyim, genel olarak müziğin dağılacakmış gibi olup toplanmasını beğendim. Altyapı sağlam olunca bir yerde toplanıyor.

20230426_1857-Dux29-KeysRockTribe (01 25 - 04 50).mp3 +cyanite-analysis

432 hz olan bölüm burda başlıyor, 440'a göre aslında çok fark yok. Hepsi oranlarla alakalı ama bunu çok anlatamadım. Elbette daha yumuşak duyuluyor ama toplamdaki hissiyatı çok etkilemiyor, kendine has bir yumuşaklığı oluyor. Dux29 da aslında buna katıldı, Fransızca üzerinden ne kadar anlaşabildik bilemiyorum ama farklı aralıkları deneme konusunda sanırım ikna edemedim, en azından e-postasını vermediğine göre derdimi pek anlatabildiğimi sanmıyorum :) 

Posta ile diğer ayarların dosyalarını ve gerekli bilgilerini gönderecektim ama diğer taraftan gitar ve basları kullanamaz, yani onları ayarlayamam demeye getirdi ki, o konuda haklı ama sadece klavye ile bile harika sonuçlar ortaya çıkıyor. Ud mesela just intonation (432 hz) ayarlarındaydı, hatalı şekilde onu ayarlamışım. 432 hz ayarı çok daha kolay, bu aralık farklı çok belirgin değil ama hafif akordu bozul duyulmasının sebebi bu.

20230426_1929-KeysRockTribe-Dux29-oio-0cean-jonazz-jac (29 51 - 31 51).mp3 +cyanite-analysis

Aynı şekilde burada da sırayla sololardayız gibi oldu, enteresan bir şekilde çaldıklarımız da sanki birlikte çalıyormuş gibi olmuş. Hem 32 bpi idi hem de düşük tempoydu, bu da ilginç gerçekten.

20230426_2229-KeysRockTribe-Pancho_Darbuka-Dux29-rskrivo-vio (07 35 - 09 36).mp3 +cyanite-analysis

Bu da son bölüm, Pancho_Darbuka katıldı, birçok kişi katıldı ama oralar çok karıştığı için eklemedim.