12.04.2023

Yoğun ve başarılı bir jam günü geçirdiğimizi söyleyebilirim. İlk bölümde Zef'in yayınına katıldım. Ninjam'da bir süredir az sayıda insan var ama sanırım herkes birbirini bekliyor ya da daha düzenli çalanlar bir miktar uzaklaştı, ona rağmen günün sonunda birçok kişi katıldı. Çok güzel kesitler ortaya çıktı.

Vio iki bölüme de katıldı, son kısımda ben dün mail adresini kaydetmeyi unuttuğum "Pancho_Darbuka"yı görünce bağlandım, odadaki arkadaşlar dağıldı ama biz çalmaya devam ettik. Vio da gelince biraz mikrotonal'a dönelim dedim, çok hoş sonuçlar ortaya çıktı. Nickimi Mtonal olarak değiştiremedim ama o kadar olur. 

20230412_1950-KeysRockTribe-Zef_Drums-polkadot (10 59 - 12 59).mp3 +cyanite-analysis

Başlangıç kısımlarında Zef ile teke tek çaldık. Bas saksafon gibi bir şey kullandım, sesi biraz fazla kaçmış sanki ama fena değildi. Bu bölüm youtube yayınında çok daha iyi duyuluyor. Evet maalesef aynı müzik ama tam olarak aynı değil.

20230412_2008-KeysRockTribe-Zef_Drums-polkadot-M-vio (06 59 - 09 02).mp3 +cyanite-analysis

Burda basta polkadot var, üç kişi böyle bir şey çaldık. Çalışmanın yarısı bu şekilde ilerledi, sonra kalabalık oldu. Son kısımlarına doğru coşmuşum, ani bir şey :)

20230412_2029-M-KeysRockTribe-vio-polkadot-Zef_Drums-ROZ-bena-nou-bob (01 52 - 03 52).mp3 +cyanite-analysis

Önceki kadroya ek olarak, keman ve diğer sesler vio'nun heyecanlı bir başlangıç. Gitarda M var, kısa nickleri tek harfle mi yazıyordum hatırlamıyorum ama öyle yapacağım.

20230412_2029-M-KeysRockTribe-vio-polkadot-Zef_Drums-ROZ-bena-nou-bob (21 59 - 24 00).mp3 +cyanite-analysis

Bena'lı sakin bölüm. Klavye (piano) sesleri onun, vio ayrıldı. Diğer arkadaşlar aynı. Gayet hoş bölümler oldu, çalarken ve dinlerken keyif aldım.

Bu bölümde bahsettiğim yayının video linki de şu (videodaki bölümleri karşılaştırmak isterseniz yorumlarda zamanları da ekledim): https://www.youtube.com/watch?v=Oi0H8bogjeg

20230412_2229-Pancho_Darbuka-roboticagent-vio-KeysRockTribe-PT-Fedematico (10 14 - 12 21).mp3 +cyanite-analysis

Darbuka'da Pancho_Darbuka, bas gitar ve diğer sesler vio'nun, benim sesler ud ve arada kontrbas sesi ekledim ama onu dahil etmeme gerek yok fark edilmiyor.

20230412_2229-Pancho_Darbuka-roboticagent-vio-KeysRockTribe-PT-Fedematico (20 34 - 22 58).mp3 +cyanite-analysis

Aynı şekilde devam ediyoruz. Benim ayarlar mikrotonal, bağlamanın en kolay ayarlarından B notasında mikrotonal ayar var, o notayı kullanmayınca normal seslere yakın oluyor, arada sadece süsleme olarak kullanınca batı müziği ile garip bir şekilde birleşmiş oluyor. Bunun canlı örneği oldu. Ortasında vio'nun eklediği bölümle çok hoş bir kombinasyon olmuş.

20230412_2229-Pancho_Darbuka-roboticagent-vio-KeysRockTribe-PT-Fedematico (29 49 - 32 21).mp3 +cyanite-analysis

Pancho_Darbuka'ya buradan selamlarımı gönderiyorum. Darbuka olmasa buralar böyle duyulmaz, çok hoş duyuluyor hepsi.