17.10.2023

Güzel ve eğlenceli bir gündü ama NINJAM'da düzeltilemeyecek sorunlar olduğunu düşünmeden edemiyorum. Yeterince insan olsa belki sadece özel odalar da çalışır diye düşünüyorum ama emin değilim. 

İlk bölüm jabah_guitabase etkinliği vardı. Eğlenceli hoş bölümler çoktu. Baştan sona Pancho_Darbuka vardı, harika çaldı ama bir noktadan sonra müzik çok karıştı. Müziğin karıştığı nasıl fark edilemiyor ben anlamıyorum. Mesela ben bir karışıklığa neden olduysam ısrar etmiyorum ve duruyorum. Ancak bu şekilde çalışır yoksa çalışmaz. Muhtemelen jabah diğer tarafta sesleri mute ediyor, daha önceden bu gibi durumlarda oda değiştirirdi ama şimdi sadece mute ettiğini düşünüyorum, kendisine sormadım ama büyük olasılıkla böyle.

Son bölümde twitch'e bağlandım, pek kimse yoktu. Gelenler de benim çaldığım yere gelmediler. Bazıları bana küs bazıları müziği beğenmiyor olabilir, kimse gelmek zorunda değil elbette ama olayın görselleştirilmesi fikrini savunan arkadaşlar da pek ortada yok. Ben video açamazken devamlı teklif ederlerdi, şimdi 1 saate yakın tek başıma çaldım. Aslında görüntüler, mac'in fısıltı seslendirmesi falan derken çok hoş olmuş ama tabii silinip gidecek, oradan kesmedim. 

Son yarım saatte önce vio geldi, çok çok kısa çaldı, oradan hemen ekledim. Birazcık çalsa oluyor işte uzmanlıktan mı? olaya hakim olmasından mı bilmyorum, hemen sıkılıp çıkıyor ya da bir sorun olduğunu düşünüyor bilmiyorum ama en çok eklediklerim listesinde vio var ama kendisiyle o kadar uzun süre çalmamışızdır, sıkılmıştır :) 

Ardından Dave geldi, onla da yine uzun süredir karşılaşmıyorduk. Kamerası ile bağlandı. Son kısa bir bölüm eğlenceli oldu. Görüntü ayarları konusunda bir hayli uğraştım. Bu sefer takılmalar çok azdı. Vdo ninja'nın meshcast diye bir özelliği varmış, onu kullandım. Görüntülere de birçok ekleme yaptım. Bir de en temel olay 30 fps öneriliyor ama onu 25 fps'ye düşürünce hem görüntüler daha akıcı oldu hem bilgisayar rahatladı. 30 fps yayını benim donanım kaldırmıyor sanırım. 

20231017_2124-Blue_Note-KeysRockTribe-Pancho_Darbuka-DANY-tbfx-jabah_guitabase-yiorgos-Loois-0cean-zygue (47 58 - 50 12).mp3 +cyanite-analysis

Burada tanıdık bir melodi var. Ya daha önce çaldık ya bilinen bir melodiden ama o an buna nasıl geldik hatırlamıyorum.  Saksafonda jabah'ın arkadaşı Yrlan var sanırım. Pancho_Darbuka var. jabah_guitabase olmalı ve alttaki gitar ritmini Blue_Note veriyor diye tahmin ediyorum. Atladığım var mı bilmiyorum. Sesler çok olunca benim duyduğum ve hatırladıklarım bu kadar.

20231018_0112-MtonalRockTribe-vio-Danger_Dave (00 00 - 02 07).mp3 +cyanite-analysis

Vio'nın geldiği kısa bölüm, dört dakika falan kalmış, 2 dakikasını arşive ekledim. Saatlerce çaldığımız ama eklemediğim birçok jam oldu, bu bakımdan ilginç. Aslında çok derli toplu değil ama başta çaldığım melodi, bir saatlik kısmın son bölümü... Danger_Dave klavyelerde...

20231018_0119-MtonalRockTribe-Danger_Dave (00 00 - 02 00).mp3 +cyanite-analysis

Danger_Dave tanıdık bir melodi veriyor. Onu duyup üzerine çaldığım ilk an, bildiğim ezberlediğim bir şarkı yok, arada bir iki hatalı basmışım ama yine de hoş olmuş.