11.07.2024

Müziğin iyileştirici özelliği olduğunu ispatlayan bir NINJAM günü. Genelde bir odaya katılmadan önce onu ninbotta bir süre dinliyorum. Çalmayacağım zamanlarda da farklı kombinasyonlar olduğunda dinliyorum yani bu şekilde insanların ne çaldığı merak edildiğinde NINJAM'dan daha büyük keyif aldığımı söyleyebilirim.

İşte böyle yaparken Bilos'un çok güzel bir altyapı ve backing track kullandığını fark ettim, onun için de ayrıca uğraştım. Tüm sesleri ayırıp elle senkronize ediyormuş. İlk onun çaldığı odaya bağlandım, gayet keyifliydi, sanırım en iyi Bilos tonu ve çalışını yakaladım diyebilirim. İçinde hem hızlı hem duygulu soloların olduğu bir kesit ekleyeceğim.

Günün son bölümünde de Amerika'dan Woody'nin altyapılarını çaldığı odaya bağlandım. Odada lowD vardı. Ben bağlandığımda o çalmıyordu ama sonradan çaldı, tonu ve çalımı harika duyuldu.

Buraya ne kadarını yazdığımı hatırlamıyorum ama lowD bu blog'a yorum dahi ekleyen bir süre önce çok iyi anlaştığımız bir arkadaştı. Daha sonra telegram grubunda bir konu yüzünden anlaşmazlık yaşadık. Konu ninbot'un discord sunucusunda ise zirveye çıktı. Oradaki tavırları ve sözleri (dalga geçmek ve küçümsemek) hala sunucuda duruyor, merak eden olursa bakabilir.

Ancak ne olursa olsun güzel bir müzik yaptığında bu yaşadığımız sorunlar onun güzel müzik yaptığını söylememe engel olmuyor. İşte bu benim olayları kişiselleştirmediğim ve müziğin iyileştirici gücüne izin vermemin bir kanıtıdır. Umarım bu tek taraflı bir yaklaşım olmaz ve zamanla tekrar iletişim kurabiliriz.

20240711_1612-Bilos-KeysRockTribe (05 31 - 09 55).mp3 +cyanite-analysis

Bilos'un altyapısı üzerine çaldığım bölüm, ilk 2 dakikasında sadece ben çalıyorum sonra Bilos katılıyor, arada bir dakikaya yakın bir bölüm sildim, iki tane mp3 olarak eklemek yerine bir tane ekledim. 64 bpi olan bir bölümdü, yani 4 tane 16 bpi'den oluşan ve zamanla sync'ın kaçtığı bir loop. Böyle de çalması ilginç.

20240711_2156-Woody-KeysRockTribe-marcello-lowD (01 16 - 03 50).mp3 +cyanite-analysis

Woody'nin ikinci loop'u arkadaki ritm gitarları o ekliyor sanırım. Marcello theremin sesi ekliyor. lowD de yarısından itibaren çalmaya başlıyor. Miks'de baştan itibaren bunu kaydıracaktım ama bas gitarın giriş hissini bu şekilde çok daha iyi alıyoruz, tam o an flüt sesiyle bütünleşiyor ilginç bir an. Yukarda da dediğim gibi umarım burada yakaladığımız ruh benim halüsinasyonum değildir :) ve gerçektir.

20240711_2156-Woody-KeysRockTribe-lowD (07 31 - 10 14).mp3 +cyanite-analysis

Aynı loop'un son bölümü bitmeden önce biraz ud sesi ile solo ekledim, arkadaki geniş alan güzel bir uçma hissi veriyor, onun üzerinde sanki gökyüzünde yüzüyormuşuz gibi akıyoruz. Sesler birbirine çok hoş karışıyor.