19.06.2024

Çalarken eğlenceli ama dinlerken o kadar da eğlenceli olmamış, dediğim bir jam session günü olmuş. Yine de üç tane kesit ekledim, çalarken daha çok ekleyebileceğim yer olduğunu düşündüm ama sesler çok karışmış.

Nick'lerden ya da kimin ne dediğinden bahsetmeyeceğim. NINJAM'da gerçekten çalışmayan şeyler var. Öncelikle gerçekten çok iyi çalanlar ve nispeten kibar insanlar bu ortamdan uzaklaşmış ve uzaklaşıyor. Bunu her geçen gün görüyorum. Daha umursamaz ve troll gibi davranan kişiler burada kalma eğiliminde, bu gerçekten çok ama çok kötü. 

Dilim döndüğünce insanlara bunu anlatmaya çalışıyorum yani bir jam için yeterince kişi olursa bunun trollenmesi de imkansız olur, daha organize konsepti belli müzikler daha eğlenceli olur diyorum ama sanırım anlatamıyorum çünkü böyle bir şey yerine daha kendi aralarında küçük gruplara ya da rastgeleliğe evriliyor, aynı hataları tekrar ediyoruz.

Ardından daha garibi stream konusundaki açılımlar, kolektif stream'ler konusunda hiçbir ilerleme yok. Bu konuda 1000 abonesi olan bir YouTube kanalının diğer yayınları "redirect" ederek bir anlamda çatı kanal olabileceğini öğrendim ve gruba yazdım ama herhangi bir cevap gelmedi :) Aksine konuyla ilgili aramızın pek bozuk olduğu sevgili arkadaşım (öyle sandığım) terbiyesizce ve nerdeyse tehdit eden bir e-posta attı. Cevap vermedim ama gerçekten çok sıkıntılı bir durum. 

Bunlarla uğraşmak hiç istemiyorum. Bir de benim tüm bu çabalarımı bir "güç hırsı" şeklinde görüyorlarmış, yahu akıllarını tatile mi çıkardılar, mevzu nasıl böyle algılanabilir bilmiyorum. Bir kere telegram grubu haricinde zaten hiçbir yetkim yok, orası için konuşuyorlarsa orada bir olay olduğu yok. Sadece telegram grubunun online jamming ile sınırlı olması gerektiği konusunda uygulama yaptım diye bu kadar tantana çıkıyor, gerçekten hayret ediyorum. İnsan zihninden umudu kesmekle de olmuyor ama tüm bu olanlar gerçekten bana çok ağır geliyor.

Daha sonra bir şekilde mevzuyu ilgilere iletmeye çalışıyorum, birçoğu zaten umursamıyor. Bir kısmı da hiç anlamamış. Yani başladığımız yer, dönüp dolaşıp tatsız işlere giriyoruz.

Bu ekleyeceğim jam kesitlerinde olduğu gibi güzel ruhu paylaşan birçok arkadaşımız da aman diyor sadece vakit öldürüyorum, takılıyorum. Bundan ötesini yapıyor ama farkında değil, düzenli olarak burada çalan herkes için bu geçerli, bu ortamı geliştirmek hepimizin görevi ama nedense kimsenin umrunda değil.

Ben bu konuda devamlı konuşunca da sorunlu ben oluyorum, olayları büyüten ben oluyorum. Her şey bir tarafa telegram grubu ya da her ne olursa ortaya çıkan topluluk için liderlik ya da yönetim biçimi olarak "masum bir diktatörlük" gibi betimlemeler yapmadım, bunu yapanlarla bile tartışmak zorunda kaldım. Önemli konularda anket yaptım, herkesin fikrini almaya özen gösterdim. Aklın yolu bir olması lazım ama maalesef değil. Bunu dünya ölçeğindeki minik bir yansımasını yaşıyor gibiyiz, bu da beni cidden rahatsız ediyor.

20240619_1449-hjdrums-KeysRockTribe-KikoJeot (04 33 - 06 33).mp3 +cyanite-analysis

hjdrums ilginç biri aslında, hoş davul/perküsyon ekliyor ama sesleri hep çok kısık, bilerek mi yapıyor bilmiyorum burada 10db'ye yakın artırdım. KikoJeot harika bir basçı, bu bölümde onunla birlikte müzikal cümleler kurup tamamlıyoruz. Daha önce eklememişim ve hangi ülkeden olduğunu unuttum (İtalya'danmış) ama daha sonra tekrar karşılaşırsak ekleyeceğim.

20240619_1708-Mmb_Bass-KeysRockTribe-MetalHead (22 24 - 24 32).mp3 +cyanite-analysis

Mmb_Bass'la daha önce çaldık mı bilmiyorum o da harika bir basçı, çok güzel eklemeler yaptı. İtalya'dan biri ve blog'a eklememişim, daha sonra ekleyeceğim. MetalHead zaten artık düzenli olarak karşılaştıklarımdan, çok güzel riff'ler ekliyor ama bu bölümde tekrar ettirmemişti, onları tekrar ettirdim. Durarak çalıyor.

20240619_1945-vio-carrots-KeysRockTribe (10 49 - 12 57).mp3 +cyanite-analysis

vio ve rats'ı çalarken yakalayınca katıldım, önce biraz Jazz anlaşmazlığı ya da benim Jazz çalamama sorunum oldu daha sonra mevzular buraya geldi, boş bir bölümdü. Çalarken daha hoş gibi gelmişti ama çok karışmış. Jazz bana her duygunun sadece belirsizlik soslu olanını veriyor. Belirsiz sevinç, belirsiz hüzün, bunun gibi... Ara sesleri kullanımın gerçekten akışı olan his verdiği çok nadir Jazz'a hala alışamadım yani bunun için kendimi zorlamıyorum ama bunca zaman NINJAM'da biraz daha alışırım gibi gelmişti.