17.06.2024

NINJAM ve kolektif sanat için her geçen gün biraz daha umutlarım azalıyor ama bitmez. Bu tarz konular hiç beklenmedik bir anda gelişebiliyor, önemli olan bunun mümkün olabildiğini göstermekti ve insanların ulaşılabilir olmasını sağlamaktı. Bu ikisini de yapabildiğimi düşünüyorum. Bundan sonraki adım konusunda hiç fikrim yok çünkü kimseyi zorlayamam.

Müzik olarak kısa süreli güzel anların olduğu bir jam günüydü. Çok fazla çalamadım, aslında çalabilirdim ama pek kimse yoktu ortamda... Belki yeniden sıfırdan bir odada başlamalıyım, bundan da emin değilim.

En büyük sorun iletişim. NINJAM'da uzun süreli takılanlar birbirleri ile devamlı iletişimde kaldığı için işler otomatikman bu şekilde ilerliyor. Yani NINJAM chati haricinde bir alan olmadığı için işlerin zorlaştığını düşünüyorum. Hele benim gibi az çalan, İngilizce'si kısıtlı ve sözlü olarak konuşamayanlar için gerçekten çok zor bir ortam. Hala buna rağmen çok fazla ilerleme kaydettiğimizi düşünüyorum ama hayal ettiklerimi gerçekleştirmekten de bir o kadar uzağız. Bakalım zaman...

Bu arada kayıtları dinletikten sonra soru işareti koyduklarım fazlaysa ve o günden belli seviyede tatmin olmadıysam track dosyalarını indirip miks yapmakla uğraşmayacağım çünkü bu da ayrı bir zorluk...

Hatta sadece ninbot linkini zaman seçilmiş olarak eklemeyi düşündüm, arada böyle eklemeler yapmıştım ama bir günün tüm kesitlerini ilk defa ekliyorum. O yüzden bu blog sayfasına etiket olarak kimseyi eklemeyeceğim, çalanlar bir şekilde linkten anlaşılabilir. Diğer listelere de girmeyecek, sadece tamamen kötü olmayan ama mp3 ekleyecek kadar da iyi olmayan günleri bu şekilde yazacağım.


09:36: Waii_D'nin sesi ile başlayan bölüm, o da bugün beni oldukça hayal kırıklığına uğrattı. Normalde bir odayı bırakıp gittiğine pek şahit olmamıştım ama stream yapmalıyız diyerek bitirdi, bunca zaman yaptığım stream'ler için gösterdiğim çabadan sonra bunlar beni üzüyor. O zamanlar nedense hiç böyle değildi. Neyse müzik olarak güzel bir bölüm. Saksafon seslerinde ninjaz var, baslarda bena var. (Her zamanki gibi harika. Bu bölümden biraz sonra mı giriyor, baslar karışıyor ama emin değilim.) Ukrayna'dan Musci var, nicki yeni ama daha önce çalmış olabiliriz. 


15:47: Burda aynı kadro devam ediyoruz, arada MetalHead'in gitarları duyuluyor.


02:37: ratscro'nun yeni nicki burada, gitarlar onun olmalı, sonra Psy biraz distortion gitarlar ekliyor. aira'dan daha önce eklememişim, genelde jazz çalıyor sanırım bilemiyorum ama harika çalıyor, buradaki bölüm 6/8'lik ama pek ilerlemedi işte. Kurabildiğim iletişim çok sınırlıydı, müzik olarak aslında güzel olabilecekken pat diye biten bir jam diyebiliriz. Hayal kırıklığı öncesi küçük bir hoş zaman.