18.04.2024

Tercüme ya da dil engelleriyle de ilgili olabilir ama pek sanmıyorum. Sevgili NINJAM sever dostlarıma "Jam in Peace" YouTube kanalının devam edebilmesi için en azından bir kişinin daha streamer olarak katılması gerektiğini anlatamıyorum.

Eğer anlıyorlarsa ya umurlarında değil ya da uğraşmak istemiyorlar bilmiyorum. Açıkçası acelem yok ama işlerin bu anlamda ileriye gitmiyor olması benim açımdan motivasyon kabı demek. Neden çalayım? Kimsenin fazladan bir şey yapmak istemediği yerde neden tonlarca ayarla uğraşıp bir stream yapayım ki? Hiçbiri basit değil aslında...

Beni motive eden kolektif bir iş olması ama şimdi büyük ölçüde bunu da kaybettik. Bunu yapabilecek insanları arıyorum. Ressam olabilir, dansçı olabilir, müzikle birlikte akışta kendini ifade etmeye çalışan ve bu ortak ruhu paylaşan herkes olabilir. Bana müziğin bundan daha makul bir manasını açıklayabilir misiniz? 

Birçok arkadaş üretilen müziğin kalitesini kendilerince yorumlayarak bu müzikle devam etmeye çalışıyorlar ama aslında bu tamamen araçlara takılmak. Aynı bir dili çok iyi konuşmak ama hiçbir şey anlatmamak gibi. Bir şeyler anlatma derdi olan insanların ortak bir noktada buluşacağına inanıyorum ama tahminimden de az kişiyiz sanırım.

Bu uzun girişten sonra  jabah_guitabase iyi adamlardan olduğunu özellikle not etmem gerekir. Yaptığı etkinliğin kendisi zaten harika, bunu online ile yapmaya da bilir. Kendi ortamında ve kendi arkadaşları ile yapabilir ama tüm bunu dünyaya internet üzerinden açması ve katılıma açık olması bence harika. Bir bakıma şu an NINJAM'da tek çalışan proje diyebilirim ama ilginç bir şekilde NINJAM'daki birçok kişi bunun önemini anlamak yerine o an çalınan müziğin kalitesi ile ilgili sorunları varmış gibi görünüyor. Bence bu iç karartıcı bir şey. Keşke bu kadar basit ve doğal ortak bir noktada buluşabilmiş olsaydık ama artık pek bu konuda umudum kalmadı.

20240418_1919-Bernd-KeysRockTribe-Jahzerah (03 06 - 05 21).mp3 +cyanite-analysis

Jahzerah ilginç biri, onun melodileri üzerine başladık. Ben biraz sonradan katıldım onlar etkinliğe başlamıştı ama burası tam olarak etkinliğin içinde mi emin değilim. Hoş bir bölüm olmuş. Bernd basta...

20240418_1944-Bernd-KeysRockTribe-jabah_guitabase (08 08 - 10 10).mp3 +cyanite-analysis

Ben bu kesit yerine solo bölümündeki şu kısmı almıştım. O bölümde ilginç bir şekilde ninbottaki mp3 dosyası ile tracks (zip) dosyası arasında senkron farkı var. Zip dosyasında senkron bozuk, jabah'ın bağlantısında sorun vardı ama buna sebep olmuyordu. İlk kez böyle bir şeyle karşılaştım. Belki bunu tbfx'e rapor etmem gerekir ama onun da pek bu tarz şeylerle uğraşmak istemediğini bildiğim için rapor etmedim ama muhtemelen sistemle alakalı bir sorun var.

Bernd sabah bana bu eklediğim bölümü yolladı. O da Funk olarak söyledi, bakalım cyanite analizi bu konuda ne diyecek merakla bekliyorum. Bölümdeki gitarlar jabah ve arkadaşları olarak söylemek lazım, belki jabah burada çalmıyor olabilir. Etkinlikte iki arkadaşı vardı çünkü...

Bernd'e mix'i için de teşekkür ederim, çok hoş duyuluyor her şey.

20240418_2044-M-KeysRockTribe-Matthias_Paradis-fbn5 (11 31 - 13 45).mp3 +cyanite-analysis

Bu da etkinlik sonrası (ben genelde bittiğini anlayamıyorum :) Matthias_Paradis (gitar), fbn5 (bas) ve M (gitar) ile çaldığımız bölüm. Davullarım cidden kötü duyuluyor ama bunu düzeltmek zor geliyor. Onun haricinde eğlendiğim bir bölüm oldu, hepsine teşekkür ediyorum.