23.03.2023

Bunca zaman neden hiç bizden kimse elektronik davulu ile bağlanıp çalmıyor derken  MZ_Drums garaj'daki ilanıma cevap verdi, birkaç gün sonra da tüm ayarlar hazır şekilde ve seste hiçbir sorun olmadan bağlanıp çaldı. Önceki çalışmalarda yaşanan aksaklıkları düşününce bunun aniden gerçekleşmiş olmasına şaşırdım, sonra da sevindim. Burdan da kendisine teşekkür ederim. 

Her tarafa yazdım buraya da ekleyeyim. Daha birkaç gün önce İstanbul'dan jam session yapan mekan arayan birine bu sistemi anlatınca aldığım tepkilerle moralim bozulmuştu, bu kadar zaman ilanlara cevap veren bu kadar kişi ya da forumlardan haberdar etmeye çalıştığım insanları da düşününce acaba bizim topraklarda mı bir sorun var, insanlar neden böyle derken biraz olsun bizden de olabileceğini görmek içimi rahatlattı. Umarım bir şekilde yaptıklarımızı daha çok geliştirebiliriz, doğaçlama müzikteki esas olayı kavrayan insanlara bir şekilde ulaşabiliriz.

Normalde bas gitaristler hemen gelir ama bu sefer bas gitarist eksiğimiz vardı, basçılardan gelen olmadı :)

20230323_1407-KeysRockTribe-MZ_Drums-Chris_Guit_synth-testuser (00 57 - 03 02).mp3 +cyanite-analysis

Burası nerdeyse en başlangıç kısmı. Lavta ve ud sesleri üzerine çalınan davullar, sonra flüt sesleri geliyor. MZ_Drums'un daha burada birkaç dakika önce çalmaya başladığına inanmak zor :)

20230323_1429-MZ_Drums-KeysRockTribe-testuser-Javier (00 00 - 01 59).mp3 +cyanite-analysis

testuser gitarla katılıyor ama onu listelere eklemeyeceğim, test hesabı demiş. Chatteki yazışından Bretzel'e benzettim ama emin değilim. Olaylar biraz daha gelişti ve çok hoş bir bölüm oldu bence burası.

20230323_1508-Satana666-KeysRockTribe-MZ_Drums (04 40 - 06 39).mp3 +cyanite-analysis

Satana666 katıldı burada, ona yetişmek için hep erken bağlanmam gerekiyordu ama birkaç sefer haricinde yetişemedim ama artık daha sık karşılaşabiliriz. Onun gibi metal eklemeler yapamıyorum ama öğrenmeye çalışıyorum, bakalım nasıl olacak, fena olmadı burası. Mesela bu bölümde çalınanların 16 ölçü geriden çalındığını düşününce insan şaşırıyor, sanki aynı zamanda çalınıyor gibi.

20230323_2007-Waii_D_Yann_Le_R-KeysRockTribe-Peterporqer (04 56 - 07 00).mp3 +cyanite-analysis

Sabaha doğru Fransız kafadarları gördüm, yine kafalar güzel şekilde mikrofon başına (Waii_D elektronik altyapıyı da veriyor) geçmişlerdi, pek kimse yoktu, uzun süre onlarla çaldım. Waii_D bana Türkçe olarak devamlı "Sen ailedensin." diyor, kendi kendine aratıp çevirip böyle bir söz söylemişti (yani ben ona Türkçesini anlatmadım ya da böyle bir mevzu geçmedi aramızda). Biraz da nostaljik değeri var diye eklemek istedim :) Kesit de fena değil yani.

20230323_2007-Waii_D_Yann_Le_R-KeysRockTribe-Peterporqer (11 17 - 14 17).mp3 +cyanite-analysis

Yarım yamalak İngilizce'm ile yine iyi anlaşıyoruz aslında. Bu bölüm tamamen Fransızca ne dedikleri hakkında fikrim yok ama yine de anlaşıyoruz, böyle düşününce bir taraftan komik oluyor, belki de dillerin ötesine geçtik, kim bilir ya da sadece kafalar çok güzel :)